Key Solutions AB

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 06:00 CET

Key Group Awards

-Årets viktigaste gala

Den 21 december 2012 gick årets viktigaste gala av stapeln, nämligen Key Group Awards. Alla närvarande fick en fantastisk avslutning på arbetsåret som sent skall glömmas.

Vår tanke är att inte varje arbetsdag ska vara den andra lik, vår tanke är att erbjuda våra anställda det där lilla extra. Men vad händer när man tar det där lilla extra och gör det till det stora extra? Svaret blev storslaget, det blev Key Group Awards 2012.

Årets värdplats föll på alltid så ädla Elite Park Avenue Hotell i Göteborg, som med sin placering i stadens absoluta mittpunkt regelbundet anordnar några av landets absolut bästa evenemang. Den lyxiga prägeln sattes med det samma då dagen tog sin början med en lunch i den kulturminnesmärkta Evert Taubesalen. Där serverades en annan klassiker, wallenbergare med potatismos och lingon.

När väl magen mättats, var det så dags för att även stimulera huvudet. Dagens konferens inleddes med en hel rad glada minnen från året som gått. Bildspel från Barcelona, kamratskap från kickofferna och en hel drös med härliga anekdoter att minnas tillbaka på. Dagens föreläsare och inspiratör var den prominenta Thomas Lydahl som med sitt innovativa och lite osvenska tänk tog oss med storm. Hans föreläsning ”WOW!”, gav oss sikte på den högsta nivån utav kundnöjdhet och visade att verkligen allt är möjligt med rätt inställning.

Förväntningarna på kvällens tillställning efter en så lyckad dag var befogade och blev besvarade. Några timmars egentid med tillgång till hotellets relaxavdelning och andra utrymmen separerade konferensen och själva galan. När samtliga svidat om och fått ett varsitt glas champagne möttes alla våra tjusiga stjärnor upp längst röda mattan för fotografering på väg in i bankettsalen. Ett glatt sorlande spred sig snabbt när dekoren mötte allas blickar, temat gick i lila, silver och extravagans. På plats för att leda oss igenom kvällens festligheter var än en gång Thomas Lydahl, denna gång ackompanjerad utav den välkända DJ Qute som stod för tonerna. Trerättersmeny n varvades med en god skara tal och en stor mängd prisutdelningar, till en stor mängd vinnare.

Key Solutions arbetar med effektivisering av försäljning. Bolaget är idag ett av Sveriges ledande företag inom direktförsäljning och har blivit utnämnda till Sveriges bästa säljbyrå. Företagets vision är att bli globalt marknadsledande inom event- och direktförsäljning. Som verktyg har bolaget tagit fram försäljningsmetoder med fokus på kvalitet – framställda för att vara hållbara även i framtiden.