Keybroker AB

​Keybroker inleder samarbete med startupen Videoburst för att stärka sitt online video-erbjudande

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2016 10:40 CEST

Keybroker, Sveriges ledande byrå inom digital kundanskaffning, och Videoburst tecknar ett samarbetsavtal för att kunna erbjuda ett bättre online video-erbjudande till Keybrokers kunder. Samtliga stora sociala medier satsar stort på att erbjuda online video och samarbetet gör att Keybrokers kunder kan följa med i den utvecklingen med korta ledtider, kostnadseffektivitet och flexibilitet. Samarbetsavtalet ger Keybroker möjlighet att erbjuda Videobursts plattform till sina kunder.

"Keybroker är en idealisk partner till VideoBurst” säger John Goliats, VD på VideoBurst. “Keybroker har många kunder som har ett stort behov av att marknadsföra sig genom online video. Genom VideoBursts plattform kan Keybrokers kunder ännu snabbare, enklare och mer kostnadseffektivt producera och distribuera sitt rörliga material. Det i kombination med Keybrokers strategiska och taktiska rådgivning inom digitalmarknadsföring gör oss till perfekta partners”.

”Allt fler medier blir video first. YouTube är idag större än TV4 i gruppen 16-44 år samtidigt som Facebook börjat gynna videor. 40% av all tid användarna tillbringar på nätet gör de på de plattformarna. Det finns därför ett stort behov av att minska gapet mellan statiska annonser och rörlig media, ett behov som inte kan fyllas av stora långsamma produktioner. Tillsammans med Videoburst kan vi producera rörlig media som är mer kostnadseffektiv, relevant för varje målgrupp med kortare ledtider än andra lösningar. Det är ett unikt erbjudande som gör våra kunders marknadsföring mer effektiv. ” säger Joakim Kings, Head of online video på Keybroker.

Vi på Keybroker kopplar ihop ditt företag med kunder som behöver dina tjänster och produkter. Vi använder din data och vår digitala kompetens för att driva din tillväxt. Keybroker hittar och påverkar dina kunder för en obruten positiv kundupplevelse från inspiration till köp. Vi är Keybroker för att världen är digital.

Keybroker har sedan 2005 varit pionjärer i framkant inom digital kundpåverkan. Vi kombinerar vår långa erfarenhet med en ständig nyfikenhet på nya lösningar för att accelerera din digitala affär. Vi genomför digitala lösningar för att våra kunder skall växa snabbare och vara mer lönsamma än resten av marknaden.

Keybroker är digital first men förstår samtidigt hur olika kanaler samverkar för att påverka kunder till ett köp. Keybroker anpassar sig inte till digitaliseringen, vi är en aktiv del av den. Vi använder vår kompetens för att hitta dina tillväxtmöjligheter och använda dem för att accelerera din digitala affär.