Keybroker AB

Keybroker ökar webbförsäljningen för Com Hem

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 15:00 CEST

Keybroker tog i mars 2008 över Com Hems sökmarknadsföring på Google, Yahoo och Eniro med uppdraget att förbättra försäljningen via sökannonseringen.

Keybroker har arbetat aktivt med kampanjoptimering, dvs. att ta bort olönsamma sökord som inte genererar försäljning, upprätthålla budnivåer som bidrar till lönsamhet i kampanjen, daglig uppdatering av erbjudanden och daglig uppföljning.

- Först kände jag inte till Keybroker, vi jobbade med en annan leverantör och det tog ungefär ett år innan vi bytte. Mitt intryck är av Keybroker är engagerade i att förbättra vår sökmarknadsföring. Dessutom har de en bra modell för resultatbaserat arbete och fokus på försäljningen. Att Keybrokers analytiker jobbar med färre antal kunder är också väldigt positivt. säger Fredrik Sjöström, ansvarig för digitala medier på Com Hem.

Lösningen bygger på en välstrukturerad struktur av sökord som täcker Com Hems tjänsteutbud, tjänstespecifika och säljande annonser samt relevanta landningssidor. Konsumenter tenderar att först göra en allmän sökning, följt av produktspecifik sökning och söker därefter på varumärke. Genom annonsering i innehållsnätverk syns dessutom produkterna när webbsidor, bloggar, tidningar och andra källor som skriver om tjänsterna eller konkurrenternas tjänster.

Sedan lanseringen har försäljningsvolymen varje månad från sökannonsering fördubblats samtidigt som kostnaderna för att skaffa nya kunder har sänkts. Vidare har konverteringsgraden, dvs. hur många besökare som blir kunder, också mer än fördubblats tack vare mer relevanta annonser och landningssidor.

För ytterligare information kontakta:

Fredrik Arnander, VD, mobil 070-568 24 10, E-post fredrik.arnander@keybroker.com

Läs mer om Keybroker på www.keybroker.com

Om Keybroker

Keybroker startade 2005 och är idag etablerat som ett av Nordens ledande företag inom sökmarknadsföring, genom en kombination av det egenutvecklade systemet systemet CampaignControlTM, resultatbaserade prismodeller och ett internationellt Delivery Centre som hanterar kampanjer på över 40 marknader. Med sökmarknadsföring som bas integrerar Keybroker alla online-kanaler till effektiv digital marknadsföring för stora annonsörer. Keybroker har cirka 50 anställda och huvudkontoret ligger i Stockholm. Största ägare är Investor Growth Capital.