Keypasco

Keypascos stora genombrott på bankmarknaden: Hua Nan Bank har valt Keypascos säkerhetslösning för sin mobilbank- och Internetbanktjänst

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2015 10:20 CEST

Keypasco har nöjet att annonsera att Hua Nan Commercial Bank (HNCB) i Taiwan har valt Keypascos patenterade autentiseringslösning för att säkra sin mobilbank- och Internetbanktjänst. Keypascos lösning kommer att levereras till Hua Nan Banks alla 6,3 miljoner användare.

“Vår 隨行保 (Mobil Vakt) erbjuder våra kunder ett användarvänligt och säkert sätt att använda vår mobil- och Internetbank. Det finns inte längre något behov av en bankdosa; våra kunder kan nu istället alltid nå våra finansiella tjänster via en mobilbank app oavsett var de är eller tidpunkt. De kan även resa utan dyra mobil-roaming kostnader. I och med att vi börjar använda personliga bärbara produkter kan vi se en tydlig trend av att använda dessa enheter som en del av säkerhetslösningen och Keypasco ligger i framkanten av denna utveckling. Keypasco har i och med sin unika multi-faktorbaserade säkerhetslösning (device identifiering, två-kanalsstruktur, närliggande personliga bärbara enheter (Proxy), och en central-lagrad PKI) löst våra säkerhetsbehov för både idag och framtiden. Vi introducerar härmed våra nya banktjänster successivt, och dessa nya banktjänster hade inte varit möjligt utan Keypascos lösning”, kommenterade Hsu Ber-Lin,Senior VP på HNCB.

Maw-Tsong Lin, grundare och VD för Keypasco, berättar: “Jag är mycket glad för detta ögonblick – det är både en dröm och en stark tro som går i uppfyllelse. Den största skillnaden mellan vår mobil-säkerhetslösning och konkurrenters liknande produkter är att vi har en revolutionerande ny autentiseringsteknik, som är patenterad, istället för att fortsätta använda gammal traditionell teknik omstöpt i ett nytt skal. Vår lösning erbjuder våra kunder möjligheten att skapa nya tjänster, och dessa kommer att vara en naturlig del av din och min vardag.”

Chengi Lin, VD på Lydsec Digital Technology (Keypascos partner i Taiwan) ser ljust på framtiden: “Det krävs mycket för att bli en pionjär, för Lydsec, Keypasco och för HNCB! Men när vi ser tillbaka på historien och de framgångssagor som har kantat den tekniska utvecklingen inom PC, mobiler och Internet etc. under de senaste 30 åren är det de nytänkande modiga pionjärerna som har gjort världen till vad den är idag. IT säkerhetsbranschen är inget undantag: hårdvara i olika former har bevisats inte kunna leva upp till behoven, och endast ett fåtal har haft råd.

Idag har vi flera banker och Internettjänsteleverantörer som är på gång med att rulla ut Keypascos lösning – denna affär är endast starten på en ny era inom IT säkerhet, och vi är stolta över att vara en del av det!”

Hua Nan Bank
Företaget grundades 1919 och har sitt huvudkontor i Taipei, Taiwan. Hua Nan Commercial Bank, Ltd är ett dotterbolag till Hua Nan Financial Holdings Co, Ltd Företaget erbjuder olika finansierings alternativ till andra aktörer. Den 31 december 2013 var de, i Taiwan, verksamma med 186 kontor, 1 offshore bankenhet, 9 utländska filialer, 1 utrikes underfilial, och 1 utrikes representationskontor.

Liao, Zhong Chiang

(廖仲強)

+886-2-2371-3111 #1807

Lydsec
Ansvar, Mångfald, Innovation och Kundfokus är de viktigaste värdena hos Lydsec. Vi är angelägna om att utveckla säkerhet på ett roligt och interagerat sätt via plattformar och tjänster på Internet. Under 2012 introducerade vi Keypascos lösning i Taiwan. Vi vänder oss främst till företag som fortfarande håller kvar vid traditionella lösningar, exempelvis enkla användarnamn/lösenord. Keypascos lösning är ett bekvämt alternativ som erbjuder en hög säkerhet till låga kostnader.

Lydsec Digital Technology Co., Ltd.

Cindianne Lin

+886-2-8789-3366 #158

+886-972-931-267

cindianne@lydsec.com

Keypasco
Några av de största utmaningarna med Internet är dess säkerhet och integritet för användarna, två avgörande aspekter för framgång och hållbarhet. Keypascos vision är att vara en världsledande leverantör av IT-säkerhet, och att erbjuda säkerhet via dina egna enheter – Security by Your Own Devices. För mer information, besök www.keypasco.com, email info@keypasco.com eller kontakta vår PR kontakt eller vårt kontor (031-10 23 60).

Anna Zetterholm

anna@keypasco.com