Ung Företagsamhet Borås

Kickoff för unga entreprenörer på Åhaga!

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2014 10:50 CEST

Nytt läsår, nytt UF-år och Ung Företagsamhet Älvsborg hälsar dig och alla nya UF-företagare varmt välkomna till vår Kick Off 2014 den 2 sep kl 09.30 på Åhaga. Det bjuds på information, inspiration, samt tips och råd inför UF-året. Självklart bjuder vi även på fika! Ta chansen och träffa regionens UF-lärare samt ta del av årets UF-nyheter!

Är du intresserade av vlika program och skolor som kommer ha UF-elever läsåret 2014/2015? Kontakta oss gärna för mer information och statistik!

Följande står på programmet:

Atle Johansen & Lilian ArturénAtle & Lilian har båda lång erfarenhet som entreprenörer, men från tvåhelt olika branscher. Atle som coach och terapeut. Lilian kommer frånmodevärlden.Tillsammans föreläser de om alla utmaningar det innebäratt vara sin egen chef.Trots de olika bakgrunderna finns det slående likheter i vad man somentreprenör bör tänka på och vilka fallgropar man bör undvika.

Putte Svensson Sahlin - Rumsren rebellFrån störig punkare till aktad entreprenör. Putte Svensson Sahlingrundade, tillsammans med hans kompisar, föreningen Rockparty ochHultsfredsfestivalen. Han berättar om sin resa som både entreprenöroch person, en resa som visar att ingenting är omöjligt. Med snart 30års erfarenhet av entreprenörskap är Putte en stor inspiratör som gerallt oavsett vem som anlitar honom. Och fortfarande och för alltid läggerhan sin själ och sitt fulla engagemang till den plats där allt började -Hultsfred.

Gottfrids Bakverk UFMed titeln ”Årets UF-företag” i Älvsborg 2013/2014 har de varit med och tävlatmot de Bästa UF-företagen i Sverige. De berättar om sin UF-resa, från start tillmål, om framgångar och motgångar. Dessutom delar de med sig av sina bästatips, råd och erfarenheter från året med UF.

I Ung Företagsamhet Älvsborg läser ca 38% av alla gymnasieelever UF. Det är högs genomslag i landet och visar att Sjuhärad och Alingsås verkligen brinner för entreprenörskap och företagande hos unga!