Colink Solutions AB

Kickstarta.nu - en svensk plattform för crowdfunding

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2013 16:17 CEST

Kickstarta.nu (www.kickstarta.nu) är en svensk tjänst för finansiering och genomförande av projekt med hjälp av Crowdfunding.

Crowdfunding är en metod för att finansiera projekt genom att vända sig till många små finansiärer för att be om deras stöd eller donationer. Till skillnad från traditionell finansiering där man ofta förlitar sig på några få större finansiärer bygger tanken om crowdfunding på idén om “många bäckar små”.

På svenska kallas ibland Crowdfunding för folkfinansiering, mikrofinansiering eller gräsrotsfinansiering.

Enligt "The Crowdfunding Industri Report 2013" drog olika plattformar för Crowdfunding under 2012 in ca 16,5 miljarder SEK (81% ökning från 2011) och finansierade mer än 1 miljon projekt runt om i världen. Prognoser visar på en ökning till kring 31 miljarder SEK under 2013.

Crowdfunding är ett effektivt sätt att skapa ett engagemang och uppmärksamhet kring ditt projekt.  Tillsammans gör vi skillnad!

vare detta.

Intresset för Kickstarta.nu har redan från start varit stort och flera projekt är på gång att lanseras inom bland annat produktlanseringar, filmer, litteratur, välgörenhet, med mera!

Företaget bakom Kickstarta.nu är Colink Solutions AB som planerar ytterligare tjänster inom området Crowdfunding där nästa steg är så kallad andelsbaserad Crowdfunding (Equity Crowdfunding) där man kan köpa in sig i företag mot en andel i företaget.

För mer information kontakta:

Per Löfgren, Vd Colink Solutions AB

per@colink.se

+46-70-6093033

Kickstarta.nu är den första i raden av tjänster från Colink Solutions AB som riktar sig till
Sveriges entreprenörer, innovatörer och företagare. Läs mer på vår hemsida www.colink.se för att ta del av våra övriga tjänster och vara med på vår resa mot ett mer kreativt och innovativt företagsklimat i Sverige.