Universal Music Sweden

Kid Cudi tillbaka med "Indicud"

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2013 10:24 CEST

Forna GOOD Music-rapparen, producenten och sångaren Kid Cudi är tillbaka med nya albumet ”Indicud”. Flerfaldigt platinasäljande Kid Cudi visar här upp sin fulla talang, både som producent, låtskrivare och rappare. Albumet är fullspäckat av spännande kollaborationer med artister som A$AP Rocky, Kendrick Lamar, Haim, Too Short, King Chip samt RZA.

Med singlar som ”Day ’N’ Nite” och ”Pursuit Of Happiness” har Kid Cudi gjort sig ett namn på den internationella rapscenen. Flera av hans låtar har även placerat sig högt på Sverigetopplistan. Med två välrenommerade album i ryggsäcken och lika många guldcertifikat i USA har förväntningarna varit höga inför ”Indicud”.