ATAVA

Kika in hos din granne i nytt hus på internet

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2008 16:15 CEST

www.atavahuset.se är ett virtuellt hus med nio lägenheter där vem som helst kan flytta in. Varje lägenhet är som en tv-kanal där invånarna sänder sig själva och sin bostad via en webbkamera. Dygnet runt, om man vill. Varje dag utmanas de boende på olika sätt och beslutet om vem som blir vräkt och vem som stannar fattas genom omröstningar bland tittarna.

Ikväll (20 augusti) flyttar de första hyresgästerna in och kl 20.00 hålls en stor gemensam inflyttningsfest. Alla inviger nya lägenheten på det sätt de föredrar, genom att bjuda in kompisar, spela musik eller kanske traska omkring i mysbyxor.

Husets bostadskö är redan lång och både kända och okända står på tur att flytta in i huset. Om besökarna vill kan t ex bröderna Alex och Calle Schulman vara nästa hyresgäster. Med från start finns några färgstarka vardagskaraktärer:

• David Persson från Sölvesborg. En magiker och underhållare som kan byta om blixtsnabbt och gärna tappar huvudet. Lovar att bjuda på underhållande trollkonster i huset. Se David trolla här:
  • Tilde från Göteborg. En ung lovande artist som är en profil på göteborgsscenen. Tidigare har hon supportat band som Jonas Game och Kristian Anttila, nu jobbar hon med sin debut-EP. I Atavahuset kommer Tilde bjuda på dagliga liveframträdanden. Lyssna på Tilde här:
  • Mikael Holmlund från Stockholm. Den färgstarke rollspelsälskaren och lajvaren som samlar på Science fiction-figurer. I huset får vi bland annat hänga med när Mikael skapar fantasyfilmer. Se Mikael i en magisk duell här:

Under en månad kommer de boende utmanas att genomföra olika aktiviteter, t ex läsa godnattsagor, ordna en middag, spela luftgitarr eller måla en tavla.

Du som journalist kan få provbo i Atavahuset. Kontakta Rebecca Crusoe för detaljer. rebecca@mahir.se eller 070-279 54 55.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Malou Sjörin, presschef. Mobil: 070-168 20 32, malou.sjorin@atava.se

Om Atava

Atava är Sveriges första försäkringsaktör som enbart erbjuder försäkringar online. Genom anpassade försäkringslösningar utan krångliga tillägg utmanar Atava den traditionella försäkringsbranschen med både lägre priser och attraktiva och enkla försäkringar. Varumärket drivs av Trygg-Hansa, ett av Sveriges största sakförsäkringsbolag, ett helägt dotterbolag till danska Codan och ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA.