Kila möbler

Kilamöbler.se blir certifierad Trygg e-handel

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 09:35 CEST

Idag finns det tusentals aktörer som säljer varor och tjänster via Internet i Sverige. De allra flesta är seriösa men inte alla. När konsumenten handlar av ett certifierat Trygg e-handelsföretag kan denne känna sig trygg och säker då företaget har förbundit sig att följa en rad krav för att bära certifieringen. Följer företaget inte kraven upphävs certifieringen.

Kila Möbler lanserade sin e-handelsbutik våren 2008. Idag omsätter kilamobler.se lika mycket på webben som i den fysiska butiken där utemöbler står för den största delen, även om möbler till sovrummet såsom sänggavlar vuxit sig stort.

”Den gräns vi nu nått anses i e-handelsbranschen vara en milstolpe som skiljer en liten e-handelsbutik från en väletablerad.” säger Göran Ekblom, VD och ägare till Kila Möbler.

Kila Möbler har idag kunder över hela Sverige, delar av Skandinavien och i viss mån övriga Europa. Innan lanseringen av webbplatsen var marknaden koncentrerad till Nyköping, Norrköping och Katrineholm.

”Att vi har fått Trygg e-handel betyder mycket för oss och vi känner nu att vi är på banan mer än någonsin” säger Göran Ekblom. Vi har härmed ännu ett försprång mot alla uppstickare som etablerat sig de senaste åren”.

Se www.tryggehandel.se
Göran Ekblom