Universal Music Sweden

Killabite - "Follow me home"

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 12:44 CET

LA-duon Killabite består av Matthew Engst (miniTRUE)  och Chau Phan (choBOT) de fördes samman av sin kärlek till UFOn och rymden och med hjälp av kosmiska krafter skapar dem tillsammans vad de kallar "Neo-cosmic-80´s-Electro-Indie-Pop".

Killabite släpper nu sin första singel Follow me home på Stranded. Bandet är dock inte helt okända för den Svenska publiken då för ett par år sedna hade en hit med "Puttin´ on the Ritz" som även syntes i en reklam för Lindex, men då under namnet "You know who".

Nya singeln Follow me home är skriven tillsammans med Alexander Kronlund och Axwell, de har också skrivit tillsammans med Max Martin. Killabite befinner sig nu i Sverige för att samarbeta med fler producenter och låtskrivare.

Follow Me Home går att lyssna på Soundcloud och finns uppe på Itunes

Killabite på Facebook Twitter