Riksorganisationen Män för Jämställdhet

Killfrågor.se pratar om kärlek!

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 09:29 CET

Killfrågor.se pratar om kärlek!

Inför alla hjärtans dag har Killfrågor.se tillsammans med ungdomscommunityt Habbo.se frågat ungdomar vad de tycker om kärlek. 1331 habbos svarade på undersökningen. En femtedel svarade att det känns nervöst med alla hjärtans dag. Många vill hitta någon att bli kär i, men tycker inte att det är det viktigaste av allt. Vad andra tycker om den man är kär i spelar däremot roll, på ett eller annat sätt. Enbart 44% svarade att det inte spelar någon roll, medan resten tycker att det är viktigt. Nästan en femtedel svarade ”det borde inte spela någon roll, men det gör det”. Om det är lätt eller svårt att prata om kärlek avgörs helt av vem man pratar med, menade 57%.

Killfrågor.se är Sveriges första större stödsajt för unga killar. Här kan killar och alla som känner sig som killar, anonymt chatta och mejla med pratkompisar (vuxna volontärer) om vad de vill. Kärlek och relationer hör till de vanligaste ämnena på Killfrågor.se. Chatten är öppen tre kvällar i veckan och mejlen besvaras inom en vecka.

Killfrågor.se besöker regelbundet Habbo med en virtuell infobuss och håller i diskussioner om allt från grupptryck till kroppsideal.

För ytterligare information, kontakta Jens Malmström eller Ida Ömalm Ronvall på info@killfragor.se eller 08/17 82 00.

Killfrågor.se drivs av Män för Jämställdhet som är en ideell och partipolitiskt obunden riksorganisation och verkar för jämställdhet och mot våld. Mer information finns på MfJs webbplats www.mfj.se. Projektet stöds av Allmänna Arvsfonden till och med juni 2011.