Kilpatrick Townsend

Kilpatrick Townsend utser två nya partners

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 14:00 CET

Kontaktuppgifter: Johan Gustavsson, jgustavsson@kilpatricktownsend.com; +46 8 505 646 00, Delägare Stockholm

Kilpatrick Townsend utser två nya partners

STOCKHOLM (20 december 2012) – Kilpatrick Townsend & Stockton meddelade idag att Cecilia Lohmander och David Björne kommer att inträda som partners på Stockholmskontoret per den 1 januari 2013.

Cecilia Lohmander började på Kilpatrick Townsend 2002 och hon arbetar främst med aktiemarknads- och bolagsrätt, företagsförvärv, finansiella tillståndsfrågor och corporate compliance.

David Björne började på Kilpatrick Townsend 2006 och han arbetar främst med skatterätt och offentlig upphandling med särskild inriktning på bolagsbeskattning, fastighetsrelaterade skattefrågor och skatteprocess. Inom offentlig upphandling företräder han såväl leverantörer som beställare, särskilt inom entreprenadområdet.

”Vi är mycket glada över att kunna berätta att Cecilia och David blir partners. Cecilia och David är oerhört duktiga advokater som uppskattas av våra klienter och spelar en viktig roll för byrån”, säger Johan Gustavsson, Managing Partner för Stockholmskontoret.

Om Kilpatrick Townsend

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå. På Stockholmskontoret, som etablerades 2001, arbetar 30 jurister. Totalt arbetar närmare 630 jurister på firman, fördelade på 18 kontor i USA (Atlanta, Augusta, Charlotte, Denver, New York , Raleigh, San Diego, San Francisco, Seattle, Silicon Valley, Walnut Creek, Washington DC och Winston-Salem), i Asien
(Shanghai, Taipei och Tokyo), i Europa (Stockholm) och i Mellanöstern (Dubai).

För ytterligare information, besök www.kilpatricktownsend.se

Kilpatrick Townsend är en amerikansk affärsjuridisk advokatbyrå med 18 kontor globalt, varav 13 i USA samt i Dubai, Shanghai, Stockholm, Taipei och Tokyo. Stockholmskontoret öppnade 2001 och har drygt 45 anställda. I Stockholm är byrån verksam inom bl.a. arbetsrätt, bank- och finansrätt, bolagsrätt och företagsförvärv, entreprenad- och fastighetsrätt, EU- och konkurrensrätt, IT- och immaterialrätt, process- och skiljemannarätt samt skatterätt.