ABC Leksaker AB

Kimochis “leksaker med känslor“ finns nu på ABC Leksaker

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 05:00 CET

Kimochis är gosedjur som hjälper barnet att identifiera och prata om känslor. Ordet “kimochi” betyder känsla på japanska. Det finns sju olika Kimochifigurer att välja bland och varje figur har tillhörande små kuddar i olika färger som representerar olika känslor.

Känselkuddar ser ut som små gubbar i olika färger. På ena sidan av kudden står känslan skriven i bokstäver (på engelska) och på den andra visas ansiktsuttryck. Exempel på känslor är glad, ledsen, modig, arg, sömnig och åsidosatt. Med dessa kuddar som redskap kan man hjälpa barnet att identifiera och uttrycka känslor på ett positivt sätt. Genom leken med Kimochis lär
sig barnet att förstå sina och omgivningens känslor, vilket bidrar till ökad självkänsla och själv- förtroende. Kimochis har också används i förskolor och skolor för att skapa gruppkänsla och för att minska mobbning.

Kimochisfigurerna är 33 cm höga och levereras med tre kuddar samt en liten handbok där föräldrar kan få tips och idéer. Övriga produkter och tillbehör finns.

ABC Leksaker är en nätbutik som säljer leksaker av hög kvalitet. Våra leksaker har ett syfte, de ska utveckla kreativiteten hos barnen. Hos ABC Leksaker hittar du roliga och lite annorlunda leksaker som barnen har kul med länge.