IFS

Kinesiska Shandong Rizhao SSYMB Pulp and Paper kör IFS Applications för logistik och CRM

Pressmeddelande   •  Nov 20, 2003 10:16 CET

IFS UFSoft, har tecknat kontrakt med Shandong Rizhao SSYMB Pulp and Paper Co., Ltd. (SSYMB) i Rizhao i Shandongprovinsen, Kina. Kontraktet, som är värt drygt 10 Mkr inkluderar implementeringstjänster och licenser. SSYMB kommer att installera IFS Applications komponenter för underhåll, produktion, inköp, lager, ekonomi, dokumenthantering, personaladministration och kundvård (CRM). IFS UFSoft är ett joint venture mellan IFS och programvaruföretaget UFSoft som är noterat på Shanghaibörsen.

SSYMB som startade produktionen år 2002 har den största kapaciteten i Kina för en produktionslinje med en årsproduktion på 170 000 ton vit kartong och 130 000 ton blekt sulfatmassa. Kartongen används till förpackningar för bland annat drycker, kosmetika, läkemedel och tobak.

Genom att införa IFS Applications förväntar sig SSYMB att öka effektiviteten i produktionen och varuflödet samt att förbättra kostnadskontroll och kundservice. Affärssystemet är förberett för integration med brukets processkontrollsystem.

- Integration är mycket viktig inom papper- och massaindustrin idag, säger Zhao Chunpu, chef för Enterprise Management Department på SSYMB. Vi behöver minska gapet mellan produktion och marknad och bli mer lyhörda för kundernas behov. Våra affärsbeslut kräver underlag i form av processdata i ett användbart format. IFS ligger i frontlinjen när det gäller att koppla ihop processtyrning med affärssystem.

Tung processindustri såsom papper och massa är ett av IFS fokuserade marknadssegment. Bland kunderna märks många av de största företagen i branschen: Stora Enso, Holmen, SCA och Billerud i Sverige, Krapkowice Paper i Polen, Visy Paper, i Australien och Norske Skog i Norge.

Om IFS och IFS Applications
IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ.

IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen, har 3000 anställda, försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS).
För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef, IFS
E-post: manni.svensson@ifsworld.com