Universal Music Sweden

KISS ”40” släpps den 26 maj

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 15:34 CEST

KISS ”40” är en ny hitsamling med fyrtio låtar som spänner över KISS otroliga fyrtio års skivkarriär. Albumet  innehåller ett spår från alla stora skivsläpp (studio, Alive & hitsamlingar) samt tre live-låtar från 2000-eran.

KISS ”40” innehåller rockklassiker som "Detroit Rock City", "Love Gun", "Beth", "Rock And Roll All Nite", "Psycho Circus", "Forever", "I Was Made For Lovin 'You "," Lick It Up "," Heavens On Fire "och" Hell Or  Halleluja."

För att spetsa till samlingen inkluderas för första gången någonsin på en kommersiell CD följande liveinspelningar: "Deuce" (från 2004 turné), "Cold Gin" (från 2009 Alive 35 turné), "Crazy Crazy Nights" (från 2010 Sonic Boom Over Europe tour) och den tidigare outgivna 1977 demo-versionen av "Reputation".