Eco Innovation AB

Kiss för miljön i industriell produktion blev bästa miljönyhet i december

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2010 22:12 CET

Guldkannan Towa vann nätröstningen om bästa miljönyhet i december. Från prototyp till industriell tillverkning på mindre än ett år. Det är värt att fira! Towa fick mer än 55 % av rösterna. Detta trots hård konkurrens från Opcons bidrag till system för flygplanskylning vid gate. Roligt att alla konkurrerande innovationer rörde återvinningsföretag.

-”Det är helt fantastiskt. Varje dag hör glada människor av sej med uppmuntran och beställningar. Även media vill veta allt om min kombinerade potta och vattenkanna. Och hur guldvatten kan användas för effektiv gödning.” Det säger Åsa Lövberg som formgivit Gulkannan Towa.

Hon fortsätter: -”Jag tror att Towa kommit i precis rätt tid. Allt fler är intresserade av odling och miljöanpassad växtnäring. Att sedan världens bästa gödning är gratis gör inte det hela sämre. Trädgårdsmänniskor vill vara smarta, helt enkelt. Lika kloka som man var förr eftersom guldvatten har använts i täppor och på odlingar i alla tider. Idag har vi vetenskapliga bevis också.”

Eco Innovation ordnade omröstningen. VD Erik Sandström säger:

-"Det är roligt att våra röstande besökare till nyhetssajten Miljöinnovation och EU uppskattar även miniföretagets arbete. Här kan den PR vi skapar för företaget bli extra värdefull. Miljöinnovationer är enda sättet att förändra världen så mänskligheten ryms. Fler människor borde glädjas åt de nya positiva miljölösningar som presenteras praktiskt taget varenda dag i Sverige."

Towa är en kombi. Potta och vattenkanna i ett. Hon kan hjälpa Dig! Ditt kiss är med lämplig vattenspädning bra gödsel för trädgården. Towa är hygienisk och bekväm att sitta på. Rymmer ca 10 liter. Den håller tätt – urin ska förvaras i slutet kärl för kvävets hållbarhet och för att slippa lukt. Formgivaren Åsa Lövberg har svenskt patent på uppfinningen.

Om Du tror att den bara är för tjejer har du fel säger Åsa. Hon tipsar alla grabbar om användningen. -”För övrigt hoppas jag att killar placerar Guldkannan på toastolen eller en liten pall. Dessutom behöver de inte ha sitsen på behållaren, då är det betydligt lättare att träffa.”

Hemsida för Eco Innovation AB med presentation av nyheten: http://evolveu.bloggsida.se/miljoinnovationer/towa-100117

Hemsida för Guldkannan Towa: http://www.guldkannan.se

Eco Innovation AB är ett famlijeägt konsultföretag i Jönköping som registrerats 2008. Vi arbetar med EU-finansiering och Miljöinnovationer. Vi erbjuder:

• Utbildning om EU-finansiering och konferenser för ledare av internationella projekt. Närmast på programmet står tvådagarskurser om internationella EU-projekt för myndigheter i Jönköping 3-4 februari och i Örebro 10-11 februari.
  • Stöd vid utveckling av projektansökningar till nationella och internationella program för EU-finansiering. Stöd erbjuds bara om ansökansarbetet är väl förankrat hos den ansökande organisationen och denna engagerar sig i utarbetandet av ansökan.
  • Skräddarsydd expertkonsultation med efterföljande skriftligt förslag på val bland EU:s finansieringsprogram inklusive design av ansökan vad gäller inriktning och sammansättning av partnerskap.
  • Föreläsningar, presentationer, artiklar eller krönikor om EU-finansiering eller miljöinnovationer.
  • Annonser och förbetalda inlägg på sajten MILJÖINNOVATION OCH EU.

Vill Du veta mer, se vår hemsida: http://evolveu.bloggsida.se/

Intresserad av samarbete: Kontakta gärna direkt, telefon 070-299 47 62, E-post: evolveu@gmail.com

Erik Sandström, Eco Innovation AB, SCIENCE PARK, Gjuterigatan 9, 553 18 Jönköping