Nyheter24

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2010 08:05 CET

EXKLUSIVT DOKUMENT24

Kissie under kniven

Sveriges största bloggare, 18-åriga Kissie - eller som hon egentligen heter, Alexandra Nilsson - har lagt sig under kniven. För att förstora brösten.

Nyheter24 följer henne exklusivt från de skälvande minuterna innan hon går och lägger sig på kvällen före operatiOnsdag - för att tala med Kissies ord - till några veckor efter operationen.

- Att publicera bilder på och videointervjuer med en ung tjej som står i färd med att göra ett ingrepp av det här slaget är inte ett helt enkelt beslut. Men vi gör det - med vetskapen om att det hade publicerats i vilket fall - för att vi inte tror att hon är ensam. Många unga tjejer och killar snackar redan om det här . Vi tror att det är dags att vi andra börjar lyssna och delta i samtalet, säger Aaron Israelson, chefredaktör på Nyheter24.

Nyheter24 följer Kissie med videointervjuer och exklusiva bilder. Läsarna får hos oss också läsa hennes berättelse. Med egna ofiltrerade ord.

- Många i Sverige är så fega, det är så vanligt i USA och det är trots allt 2010. Vi har så dumma ideal på hur både killar och tjejer ska vara, säger Kissie.

Olika röster ska få komma till tals om skönhetsidealen och den unga generationens totala närvaro i bloggosfären.

Vi välkomnar också läsarna att bidra med sina tankar. Hur påverkar skönhetsidealen unga i dag och hur lirar de med den nya offentligheten på nätet?

Så här säger till exempel Mona WestmanBris - Barnens rätt i samhället - angående ungas skönhetsingrepp och bloggarnas betydelse:

– Det är en så självklar del av deras vardag att de inte ens tänker på att nämna det.

För mer information:

Quetzala Blanco, nöjeschef, 0702 61 59 65, quetzala@nyheter24.se

Aaron Israelson, chefredaktör, 08- 678 77 00, aaron@nyheter24.se

Följ Kissies operation här.

Nyheter24 är en oberoende nationell nyhetsförmedlare på Internet. Vår ambition är att leverera snabba, effektiva och ständigt aktuella nyheter på ett lättillgängligt, lättöverskådligt och lätthittat sätt. Vi tar nyheter på blodigt allvar men ofta med glimten i ögat. Vi jobbar dygnet runt för att erbjuda våra läsare den bästa nyhetspaketeringen vid varje besök hos oss.

Nyheter24 AB är ett helägt dotterbolag till 24 Media Network AB.