Kista Science City AB

Kista Green ICT Seminar: Microsoft, IBM, Ericsson och Gartner om framtidsmarknaden Grön ICT

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 08:44 CET

Nu på onsdag den 17 november välkomnas du till ett av höstens mest spännande evenemang - Kista Green ICT Seminar. Här samlas några av världens främsta ICT-företag och representanter från Stockholms stad för att diskutera hur framtidsmarknaden Grön ICT kan göra samhällen mer hållbara och klimatsmarta.

- ICT är definitivt en framtidsmarknad på miljö- och klimatområdet. Det finns stor potential att genom Grön ICT effektivisera olika verksamheter, och därmed sänka sina kostnader samtidigt som man är klimatsmart. Kista Green ICT Seminar erbjuder en utmärkt möjlighet för olika aktörer att lära av varandra och få en glimt av vad framtiden har att erbjuda inom denna relativt unga sektor, säger Per Ankersjö, stadsmiljöborgarråd i Stockholm och öppningstalare vid Kista Green ICT Seminar.

Ett flertal evenemang med miljöfokus har arrangerats i samband med att Stockholm är Europas miljöhuvudstad 2010. Kista Green ICT Seminar väntas bli det mest välbesökta hittills.

Var: Kista Science Tower Auditorium, Färögatan 33. Hitta hit via http://bit.ly/aebCQx

När: Onsdagen den 17 november mellan kl. 8:00 – 17:00. Under tisdagskvällen den 16 november träffas också de deltagare som vill i Stockholms stadshus för en rundtur och mingel.

Programmet för dagen finns på www.kistagreenict.com. För att närvara i auditoriet kan du anmäla dig på http://simplesignup.se/event/4165.

Kontakt för frågor kring Kista Green ICT Seminar är projektledare Åke Lindström på ake.lindstrom@kista.com och 0705 85 15 74.

Kontakt för pressfrågor är Niclas Grahn på niclas.grahn@kista.com och 0760 20 62 10.

KSC AB är din lokala näringslivskontakt. Vår uppgift är att förbättra företagens villkor och skapa tillväxt genom att underlätta samverkan mellan näringsliv, utbildning och offentlig förvaltning i Kista Science City. Det gör vi dels genom ett starkt stöd till innovation och nya tillväxtföretag. Men även genom internationell marknadsföring av och information om Kista Science Citys fördelar, företag och världsledande position. Inom KSC AB samordnas de nätverk och projekt som utgör motorn i Kista Science Citys ekosystem för tillväxt. Dessutom arrangeras ett flertal årligt återkommande evenemang och mötesplatser för industrin, akademin och forskningen.