Kista Science City AB

Kista och Stockholm efterlyser företag med idéer om intelligenta transportlösningar till Living Labs Global 2011

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 16:01 CET

Kista Science City söker efter företag med innovativa och invånarorienterade transportlösningar till tävlingen Living Labs Global Award 2011. Vinnaren kommer att presenteras under en prisceremoni i maj där representanter från Stockholms stad också medverkar. Tävlingen ger mindre företag, som inte har resurser att delta i stora upphandlingar, en möjlighet att presentera sina idéer för staden.

Kista och Stockholm, i samarbete med Living Labs Global Award 2011, tillkännagav idag ett globalt upprop efter intelligenta transportlösningar som ska testas i Kista Science City. En jury utser en vinnare bland de bidrag från internationella företag som erbjuder den smartaste framtida transportlösningen.

- Vi bjuder in företag och forskningscenter från hela världen att ansluta sig till oss och gå i spetsen för nästa generations intelligenta transportlösningar, säger Anette Scheibe, VD Stiftelsen Electrum och Kista Science City AB.

Att anmäla sig är enkelt. Företaget behöver endast registrera sig och beskriva sin idé på Living Labs Globals webbplats för att vara med i tävlingen:

Sista datum för inlämning av bidrag är den 28 februari 2011, slutkandidaterna tillkännages den 2 mars och vinnarna presenteras vid en ceremoni i Kista den 12 maj 2011.

Kontakt Living Labs Global
Aida Esteban Millat
a.esteban@livinglabs-global.com

Kontakt Kista Science City
Åke Lindström
ake.lindstrom@kista.com

Om Living Labs Global Award
Living Labs Global, en ideell förening som främjar digitala tjänsteinnovationer i städer, har utlyst en gemensam tävling tillsammans med städerna Barcelona, Kapstaden, Eindhoven, Lagos, San Francisco, Sant Cugat, Stockholm och Taipei för att välja ut de företag och organisationer som har utvecklat lösningar som ger ett stort mervärde till invånare i städer runtom i världen. Tävlingen organiseras i samarbete med Oracle och Farglory.

KSC AB arbetar med att utveckla Kista Science City. Vår uppgift är att förbättra villkoren för de verksamma i regionen genom att verka för givande samarbeten mellan företag, forsning, akademi och staden. Vi samordnar flera av de nätverk, projekt, evenemang och mötesplatser som utgör motorn i Kista Science Citys ekosystem för utveckling och tillväxt. KSC AB arbetar även med att marknadsföra Kista Science City lokalt, regionalt och internationellt.