Citycon

Kistaloppet - Spring genom Kista Galleria och ta del av löparfesten i förorten

Press Release   •   Sep 15, 2010 19:18 CEST

Lördagen den 18 september äger Kistaloppet rum och ca 1000 löpare springer genom Kista Galleria. Kistaloppet är en löpartävling som arrangeras av föreningen Husby Marathon och längs med den unika bansträckningen får löparna uppleva allt från IT-klustret och Kista Galleria till Järvafältets grönområden samt bostadsområdena i Kista, Husby och Akalla.

-Syftet med Kistaloppet är flerfaldigt men främst handlar det om att förena människor under positiva former och därigenom exponera hela Järvaområdets fantastiska potential, säger David Lillo, en av initiativtagarna till Kistaloppet.

Den ideella organisationen Husby Marathon LS som står bakom Kistaloppet samlar ungdomar boende i Järvaområdet för att löpträna och delta i workshops kring studier och arbete – en verksamhet som bedrivs under namnet Husby Maraton Programme.

-Kista Galleria är otroligt glada och stolta över att få samarbeta med initiativtagarna bakom Husby Marathon LS och stå som en av huvudsponsorerna till Kistaloppet, säger Kista Gallerias marknadschef Linda Estenthal.

Inför loppet har arrangörerna även startat kampanjen Spring och Rösta. Vid valet 2006 var valdeltagandet lågt i Järvaområdet och särskilt i Husby. Arrangörerna vill uppmuntra till ökat valdeltagande genom att i samarbete med Kista Bibliotek och Valnämnden erbjuda förtidsröstning vid Kistaloppets målgång.

För mer information om Kistaloppet www.kistaloppet.se

Kontaktperson:

David Lillo, Initiativtagare Kistaloppet

david@husbymarathon.se

mob:+ 46(0) 70 090 4337

____________________________________________________________________________________

Kista Galleria förvaltas och utvecklas av egen anställd personal, vilket är unikt i branschen. Efter en investering på 800 miljoner kronor, invigdes nya Kista Galleria i november förra året med 25 procent större ytor. Utmärkande är Sveriges största Food Court med 20 restauranger, Kids Court med allt för barn och barnfamiljer, 11 biosalonger och 166 hotellrum. Öppettiderna är 10-21 måndag till söndag. Kista Galleria har 2 100 inomhusparkeringsplatser och är sedan öppnandet ett av Sveriges mest framgångsrika köpcentrum med nästan 1,5 miljoner besökare per månad. Kista Galleria ägs till lika delar av Länsförsäkringar Liv Försäkringsbolag och Vital Forsikring ASA. Förvaltningen sköts avKista Galleria KB.