Kistamässan

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2008 10:28 CEST

Kistamässan inbjuder till pressvisning av nybyggda lokaler
tisdagen den 9 september kl 14.00

I helt nybyggda lokaler mitt i Kista Science City öppnar Kistamässan - Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning.Etapp 1 står klar och vi hälsar media varmt välkomna till pressinformation och visning av den nya mötesanläggningen. Etapp 2 färdigställs i maj 2009 då vi inviger Hall 3 - den nya stora Entréhallen med ingång från Kistagången. Den tredje och avslutande etappen omfattar det hotell som kommer att byggas i direkt anslutning till Kistamässan.

I lokalerna pågår under dagen fackmässan Konfex & Events - för de som professionellt arbetar med möten, events, affärsresor och evenemang. I entréhallen finns Kistamässans informationsdisk där du hämtar ut din personliga namnbricka och får vidare information.

Välkommen till Kistamässans monter E:21 inne på Konfex & Events för guidning till pressområdet.

14.00 Staffan Svenby, Styrelseordförande Kistamässanhälsar välkommen
Jan Johansson, VD presenterar Kistamässan

14.30 Visning av Kistamässans lokaler

Officiell invigning sker kl. 16.00 av Staffan Svenby, Styrelseordförande Kistamässan och Gustaf Hermelin, VD Klövern. Sten Nordin, Stockholms Finansborgarråd, inviger Kistamässan. I samband med invigningen bjuder Kistamässan på mingelvänlig mat och dryck och ni är varmt välkomna att närvara.

Anmäl ditt besök senast den 1 september
Pressackreditering sker genom att kontakta pressansvarig Lina Hann, 08-506 650 02, lina.hann@kistamassan.com eller Malin Lundström, 08-506 650 45, malin.lundstrom@kistamassan.com alternativt via talongen som du laddar ner här >>.

Ladda ner Pressinbjudan här >>

För vägbeskrivning vänligen besök www.kistamassan.com