Åre 2007 AB

Klara artister till världscupfinalen i Åre

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2006 08:36 CET

Åre 2 mars 2006

13 dagar kvar…

Agnes, Anders Johansson, September och Sandelin/Ekman gästar alpina världscupfinalen i Åre 15-19 mars. Lägg därtill fjorton erfarna cirkusartister från Cirkus Cirkör som bjuder på spektakulära tricks och nycirkus när den är som bäst.

Förutom nycirkus och den svenska artisteliten kommer tre erfarna speakers att guida publiken genom tävlingarna. Underhållaren och speakern Uncle E varvar åkarintervjuer med humoristiska inslag. En arenaproduktion i målområdet med både eventspeaker och artister är något helt nytt.

”Det kommer att svänga i backarna i dubbel bemärkelse och ge en försmak på vad som kommer att ske under nästa års VM-tävlingar”, säger Niklas Carlsson som är eventansvarig för VM 2007 AB.

Först ut av artisterna är Sandelin & Ekman, en dynamisk duo som har ett antal tidlösa hits på sitt samvete. Det rutinerade radarparet låter tonerna ljuda som i gamla tider.

Cirkus Cirkör kommer att uppträda och mingla runt i publikhavet.

Fredag 17 Mars är det September´s tur. Tjejen med rösten är tillbaka med nya dunder hiten ”Looking for love”. Med sin enorma röst har hon toppat flera musiklistor under året. Under fredag kommer även ”Agnes” göra entré på scenen, tjejen som tog hem segern och titeln ”Idol 2005”. Ljudet från hennes stora hit: ”Right here, right now”, kommer att eka mellan fjällsidorna.

Under helgen uppträder även skönsjungande Anders Johansson, som slog igenom när han vann ”Fame Factory” 2002 .

Mer information om världscupfinalen på www.worldcupare.com

Kontaktpersoner:

Niklas Carlsson, Eventansvarig Åre 2007 AB, 070 – 337 2007

Titti Rodling, Informationsansvarig Åre 2007 AB

Titti Rodling, Info/Media Director

FIS Alpine World Ski Championships

Åre 2007 AB

Box 2007, SE-830 13 Åre

Tel +46 (0)647 61 2007

Mobile +46 (0)70 339 2007

titti.rodling@are2007.com

www.are2007.com

Åre 2007 AB is the company organizing the FIS Alpine World Ski Championships in Åre in 2007. The budgeted turnover will amount to about SEK 420 million including investments in the racing arena of some SEK 190 million. The company vision is to perform the most groundbreaking FIS Alpine World Ski Championships ever and the assignment to crown ten world champions.