Sofacompany

Klassisk design och ny-minimalism från Sofacompany

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2017 08:15 CEST

THE INFINITE COLLECTION

Den höga närvaron av teknik i vardagen gör att vi eftersträvar naturliga element. Att längta efter medvetna boenden och att skapa en miljö för att koppla bort och ladda om. Att gå bort från det starka ljuset. Det handlar om att skapa harmoni med sandig brun, dov grå och dimmig gröna, som harmoniserar perfekt. Att låta en organisk nyans blandas in i nästa.

"Minimalism tar ett mindre strukturerar utseende. Paletten är inte längre tom, utan istället sällsynt och rik på möjligheter. Ett överflöd av varma och jordiska färger ersätter den mer minimalistiska paletten från tidigare årstider", säger Cathrine Rudolph, Creative Director på Sofacompany.

Hem med skrymslen och platser att ladda om blir allt mer populärt när vi reagerar på vårt ökade tekniska liv.

"Med en ständigt ökande tid på nätet, framför en skärm under dagen kommer det att bli en större önskan att skapa utrymmen i våra liv, utan digital distraktion. Vi kommer att sträva efter att skapa paradis för lugn och ro som vi kan fly till, även om det är till att löst scrolla genom vårt Instagram-flöde i fred. "

FÄRGER OCH MATERIAL

Ett överflöd av varma och mer jordiska färger visas under hösten '17. Rika material som läder och trä är kärnan i de naturliga elementen. Ett lugnt och avslappnat utrymme skapas.

Anilinläder i hög kvalité läggs till på några av de mer klassiska möblerna, vilket skapar nära jordlighet. Naturen i sin vackraste form sätts in. Ett klassiskt material som kombineras med design på ett tidlöst och elegant sätt.

Läderkollektionen - The Infinite Collection - lanseras fredag den 25 augusti 09.00 på Sofacompany.se

MÖBLER

Herman, 3-sits soffa, Leather Hampton Bronze.

Pris: 14.999 SEK

Herman, fåtölj, Leather Hampton Bronze.

Pris: 7.999 SEK

Craig, fåtölj, Leather Hampton Bronze.

Pris: 9.999 SEK

Johan, 3-sits soffa, Leather Hampton Bronze.

Pris: 19.999 SEK

Leo, chair, Leather Hampton Bronze.

Pris: 5.999 SEK

Harper, 3-sits soffa, Leather Hampton Black.

Pris: 23.999 SEK

Eddie, 3-sits soffa, Leather Hampton Bronze.

Pris: 22.999 SEK

Petra, fotpall, Leather Hampton Black.

Pris: 7.999 SEK

Vera, 3-sits soffa, Leather Hampton Black.

Pris: 21.999 SEK

Sofacompany är en dansk inredningsbutik, med sitt eget designteam och egen produktion. Företaget är resultatet av grundarna Cathrine and Christian Rudolphs dröm om att utmana den existerande möbelindustrin. Visionen är att erbjuda hög kvalitativa designmöbler till mycket konkurrenskraftiga priser. Det görs möjligt genom ett unikt koncept där man slopar fördyrande mellanhänder.

Sofacompany har sitt huvudkontor i Danmark och dotterföretag i Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Belgien, Schweiz, Polen, Sydafrika och Vietnam. Sofacompany har showroom i Köpenhamn, Århus, Amsterdam, Antwerpen, Rotterdam, Stockholm, Stavanger, Oslo, Berlin, Zürich, Bern, Sopot, Warszawa, Johannesburg, Kap Staden and Ho Chi Minh.

Vår hemsida: https://se.sofacompany.com