Svenska Mässkonsult Nord

Klassisk mässa växer för varje år, rekordmånga besökare väntas i sommar

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 10:34 CET

Exponorr är en av Sveriges äldsta varumässor. Mässan har befunnit sig på olika platser runt om i Östersundsområdet genom åren. Mässan har utan avbrott genomförts sedan 1950. Tidigare har mässan genomförts på bland annat Tennishallen, Z-hallen, ATS-området, F4 Park, Östersundstravet och kommande år på nybyggda Östersunds Arena.

Det nya mässområdet är mycket stort och välkomnande. Här kommer mässan att kunna växa – med fler utställare och aktiviteter – både ute i det fria och under tak.

Mässan genomförs under fyra dagar (torsdag till söndag) och den besöks av normalt av cirka 15-20 000 besökare. 150-200 företag och föreningar ställer ut på mässan.

Exponorr är en bred varumässa, där du i princip hittar utställare och försäljningsställen från de flesta branscher och nischer. En skön mix av företagsutställare, marknadsförsäljning, aktiviteter och underhållning – för hela familjen.

Svenska Mässkonsult Nords grundpelare är – och har alltid varit – den egna varumässan Exponorr i Östersund.

Genom åren har företaget utvecklats och växt. Idag har företaget ett flertal egna produkter och antalet samarbetspartners och uppdragsgivare växer årligen. Svenska Mässkonsult Nord AB har sitt säte i Östersund, vars normala arbetsområde breder ut sig mellan Åre – Östersund – Sundsvall. Men, ibland så hittar ni dem i Vemdalen, Örnsköldsvik eller i München…

Svenska Mässkonsult Nord arrangerar egna mässor eller utgör samarbetspartner i andras mässor och event