Spring Wine & Spirits

Klassiska franska bubblor i ny lyxförpackning

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2015 08:00 CET

Lagom till decembers festliga högtider kommer borden att bli extra fina med nya designen av Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut. De klassiska franska bubblorna paketeras nu med en stilfullare etikett som gör rätta åt Crémanten. Här finner du förföriska toner av söta röda vinteräpplen, hallon, björnbär och citronens friska syra som ger vinet en härlig harmonisk och fräsch avslutning.

Detta vin är en perfekt apéritif, till kanapéer med paté, mildrökt lax eller skagenröra i majonnäs. Det passar även till fisk- och skaldjursrätter som kyckling- eller skaldjurssallader.

För basvinet används bara must från den första pressningen. Efter den första jäsningen ligger vinet på sin jästfällning cirka nio månader innan tillsättning av socker och jäst för den andra jäsningen. Vinet ligger sedan 18 månader på sin jästfällning innan dégorgering och omkorkning. Dosage: 10 g/liter.

Geisweiler Crémant de Bourgogne Brut
Ursprung: Frankrike, AOC Crémant de Bourgogne | Producent: Geisweiler | Druvor: Chardonnay 40%, Pinot Noir 37%, Gamay 20%, Aligoté 3% | Alkoholhalt: 12% | Art.nr: 7685 | Pris: 115kr | Ny etikett i början av december 2015

För mer information, vänligen kontakta;
Elizabeth Pezon, produktchef på Spring Wine & Spirits
tel 076-819 26 15 elizabeth.pezon@springwine.se

www.springwine.se

Spring Wine & Spirits AB (tidigare Spendrups Vin), importerar, säljer och marknadsför vin och sprit. Företaget blev utnämnt till Årets Importör 2014 av tidningen Allt om Vin. Spring Wine & Spirits har 25 medarbetare och är ett helägt dotterbolag till Spendrups Bryggeri AB. Vi arbetar nära tillsammans med Spendrups Bryggeri, framförallt avseende försäljning och distribution. Sedan starten 1995 har Spring Wine & Spirits vuxit till att bli en ledande distributör av vin till Sveriges restaurangmarknad och är leverantör av ett brett sortiment till Systembolaget.

Spring Wine & Spirits representerar ett 80-tal vin- och spritproducenter på den svenska marknaden. De största varumärkena i portföljen är bland annat Cantina Zaccagnini, E & J Gallo Winery, Codorníu, Barefoot Wines, Trapiche, Ogier, Boschendal, El Coto, Cono Sur, Peter Lehmann, Frescobaldi, McPherson och Plantation Rum.