Klikki AB

Klikki utsett till ett av nordens 25 hetaste Internetbolag

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 16:03 CET

Klikki, nordens ledande sökmarknadsföringsbolag, har idag blivit shortlistat inför SIME / Media Momentum Awards som uppmärksammar de 25 bolag inom internetbranschen i norden som bedöms som ’hetast’ och ha störst potential för fortsatt tillväxt.

5 av dessa bolag kommer tilldelas följande priser på SIME Awards galan den 18 november: Grand Prize, Fastest Growing Company, Best Global Potential, Unique Leadership och Most Innovative Company.

-        Vi har ett mycket starkt år bakom oss och ett ännu starkare år framför oss, sager Mattias Falkendal, vd för Klikki. Det är oerhört kul att detta uppmärksammas inom och utanför vår bransch.

Företagen som shortlistats har tagits fram av en välprofilerad skara av framgångsrika entreprenörer och riskkapitalister. Priset arrangeras av investmentbanken GP Bullhound och SIME (Scandinavian Interactive Media Event).

Prisutdelning sker den 18’e november på Café Opera i Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Mattias Falkendal, vd, Klikki, +46 70 653 06 98, mattias@klikki.com

Om Klikki

Klikki är ett nordiskt internetmarknadsföringsbolag med kontor i Stockholm, Piteå, Helsingfors och Tallinn. Företaget erbjuder tjänster inom tre huvudområden: Klikki SearchSökmarknadsföring (SEM) och Sökmotoroptimering (SEO), Klikki Media – Displayannonsering & Annonsnätverk samt Klikki Analytics – Webbanalys och optimering. Företaget är ett Google Adwords Certified Company samt Google Analytics Certified Company. Bolaget ägs av Rite Ventures samt grundarna. För mer information, besök www.klikki.com.