ProQure | Entrémattor & Mattservice

Klimatsmarta nyföretagare - finns de?

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 23:59 CET

Nyföretagare prioriterar först att skapa mer kapital, öka kundbasen, välja rätt affärssystem, hålla koll på kostnaderna, få rätt på skatter samt bokföring, hålla en hög kvalitet, ge toppenbra service, etc. - för att nämna några exempel.

Därför är det lätt att nedprioritera miljöarbetet på ett nystartade företag. ”För oss på ProQure är det en självklarhet att ha en miljömedveten affärsverksamhet redan från början. Tidigt i vår verksamhet har vi utformat en miljöpolicy som är både realistisk och inspirerande. Vi är glada över de miljömål vi redan uppnått under 2009 och vi ser redan fram emot att förverkliga nästa års. Företag måste ta hänsyn till miljöaspekten idag för att kunna lyckas långsiktigt.” förklarade Ryan Eriksson, Marknads- och Försäljningschef på ProQure.

Nyföretagarcenter, Almi och andra liknande organisationer fokuserar på kapitalsökande när de hjälper entrprenörer som vill starta eget. Förhoppningsvis börjar dessa organisationer stödja nya verksamheter i sitt miljöarbete. Med klimatdebatt på allas läppar hoppas man att fler och fler nystartade verksamheter börjar tidigt i sin miljöstrategi. Dock räcker det inte att ha miljöpolicyn på pränt. Walk the talk - det är det som gäller.

proQure erbjuder entrémattor & mattservice av överlägsen kvalité & löser dina mattbehov i tid, till låga kostnader samt med hänsyn till miljön.

Välj bland våra entremattor så som tork-, logo-, VIP-, arbetsplats- & skrapmattor.

ProQure tar miljöfrågan på största allvar & därför ställer vi höga krav på våra samarbetspartners & oss själva gällande miljöarbete.

Besök gärna vår hemsida: www.proqure.se.