The Klippoteket Original AB

Klippoteket i ny tappning – Bättre kundkontakt med SMS

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2004 17:07 CEST

Norra Europas största frisörssalong, Klippoteket, inför ett datoriserat kundbokningssystem som påminner kunder om bokningar via sms. Introduktionen sker i samband med att man precis genomfört den största ombyggnaden i salongens 34 åriga historia. Bokningssystemet levereras av Stockholmsföretaget Adfero som i och med introduktionen på Klippoteket lanserar bokningskalendern Adfero Calendar i Sverige. Adfero Calendar är en bokningsprogramvara som skickar sms för att påminna kunder om bokade tider. Snabbhet, tillförlitlighet och enkelhet betyder allt
– Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder påminnelser via sms samtidigt som blir effektivare i vår kundhantering. Det är en del av vårt arbete med att förenkla kontakten med våra kunder och göra vardagsbestyren lite lättare. Vi har vid tester av Adfero Calendar under våren sett att påminnelser via sms är en tjänst som våra kunder uppskattar samtidigt som de minskar antalet missade besök. Adfero Calendar är idag det enda bokningssystemet på marknaden som möter våra krav, säger Kicki Deak, VD Klippoteket. Klippoteket har precis färdigställt ombyggnaden av salongen för att kunna erbjuda ännu bättre service till sina kunder. I och med storleken på verksamheten är det extra viktigt för Klippoteket att kunna erbjuda sina kunder en personlig service. Adfero Calendar samlar kundhistorik som används till att ge personlig service till kund. SMS-påminnelser är också en uppskattad tjänst som hjälper Klippoteket att stärka sina relationer med kund. Adfero AB utvecklar och säljer en bokningskalendern som är optimerad för verksamheter som har behov av snabb och enkel bokningshantering, bokningssystemet påminner kunder via sms om bokade tider. Med lanseringen på Klippoteket tar Adfero upp kampen om markanden för bokningssystem för frisörsalonger och andra tjänsteföretag. Adfero Calendar är idag den enda bokningskalender på marknaden som kan laddas ner via Internet, installeras av kunden själv och som automatiskt skickar påminnelser via sms. Så här fungerar Adfero Calendar 1. När en kund ringer eller besöker Klippoteket för att boka tid lägger kundmottagaren in bokningen i Adfero Calendar. 2. Adfero Calendar lagrar bokningen och kontaktuppgifter om kunden och schemalägger automatiskt en påminnelse. 3. I god tid innan de inbokade besöket skickas automatiskt ett personligt SMS med en påminnelse ut till kundens mobiltelefon. 4. Ett typexempel på meddelande: ”Välkommen till mig torsdag 23e klockan 12.30, Mvh Linda på Klippoteket.”

För mer information:
Kicki Deak, vd Klippoteket E-post: kicki.deak@telia.comTelefon: 0707-74 07 18 www.klippoteketoriginal.com

Arne Thor, vd Adfero E-post: arne@adfero.seTelefon: 08-410 230 60 www.adfero.se