KLM flyger in i molnet

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2010 09:15 CET

Amsterdam, 24 februari 2010 - Google meddelar idag att KLM Royal Dutch Airlines har flyttat över 11,200 av sin kabinpersonal till Gmail som ett led i implementeringen av Google Apps Premier Edition™.

Den nya lösningen gör att KLMs kabinpersonal kan skicka och ta emot epost effektivt oavsett var de befinner sig och från vilken internetuppkopplad terminal som helst, exempelvis sin egen laptop, delade datorer, blackberries, mobiltelefoner eller PDA-terminaler.

Övergången till Gmail är ett led i KLMs övergång till molntjänster. Gmail, med 25 GB lagring per användare, är en kraftfull, intuitiv och effektiv epostplattform som också innehåller integrerad IM (Google Talk™) och en rad andra funktioner som underlättar kommunikation, exempelvis översättning av epostmeddelanden till och från 42 olika språk med ett enkelt musklick.

De anställda är redan vana vid Googles konsumentprodukter och det gör att minimal eller ingen utbildning behövs vid implementeringen.

Adrian Joseph, VD för Google Enterprise Europa, Mellanöstern och Afrika säger:

- Vi är mycket glada över att kunna presentera detta globala flygbolag som vår nya kund. Google Apps som är lätt att nå och har stor flexibilitet är en särskilt attraktiv lösning för företag som har många mobila användare och gör att de kan förbättra sitt nätverk för internkommunikation.

Google Apps Premier Edition™ innehåller också Google Calendar™ ett antal samarbetslösningar inklusive Google Docs™ (gör att användare kan skapa och dela dokument, presentationer och kalkylblad i realtid), Google Sites™ (en applikation som gör det lika enkelt att skapa en hemsida som det är att redigera ett dokument) och Google Video for Business™ (som gör företagsmaterial och innehåll mer personligt, visuellt och engagerande).

För ytterligare information kontakta:
Helena Liden

JustPR