Wombi

“Klockspelet” är en ny svensk app för barn med 24 olika minispel

Pressmeddelande   •   Jul 23, 2012 13:09 CEST

Idag släpper svenska Wombi Apps sin mest ambitiösa app hittills. Den nya appen heter “Klockspelet” och låter barn leka sig igenom ett helt dygn. Varje timme har ett unikt minispel, allt från att få väckarklockan att ringa på morgonen till att läsa godnattsaga på kvällen. Totalt innehåller “Klockspelet” 24 olika utmanande minispel.

Fina och tydliga illustrationer gör det både enkelt och roligt att använda appen. De 24 minispelen är alla så intuitiva att barn kan spela helt på egen hand. Det finns ingen tidspress, du kan inte göra fel och du behöver inte kunna läsa.

“Klockspelet” är inte främst en app för att lära sig klockan. Istället visar appen hur en dag kan se ut. Att lära sig klockan blir helt enkelt både roligare och viktigare efter att ha spelat Klockspelet.

“Klockspelet” släpps den 23 juli för både iPhone och iPad och kostar 15 kr. Appen finns tillgänglig på svenska, engelska, norska, danska, franska, tyska, holländska, spanska, italienska och portugisiska.

Här finns appen i Appstore:

YouTube-trailer:

Presskit med screenshots, ikon och mer info:

Wombi apps grundades i januari 2011 och har sedan starten släppt 18 appar för barn. Bakom bolaget står två barndomsvänner med ambitionen att göra roliga och lärorika appar för barn.
Hemsida: www.wombiapps.com
Epost: info@wombiapps.com