Sensus Studieförbund Stockholm-Gotland

Klubb Manifest 4 november med Jonas Helgesson, Magnus Bodin och Bella&Gustav

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 15:56 CEST

Den 4 november är det dags för sista klubb Manifest för terminen. Detta med ett tema som kanske får några att studsa till i höstslummern, nämlinge "Ett cp-bra liv!" Kvällen handlar om att hitta sina inneboende drivkrafter och möjligheter, trots yttre och inre hinder.

Detta är något som standup-komikern Jonas Helgesson har som passionerat tema i det mesta han gör. Jonas bär själv en cp-skada sedan födseln, men vägrar konsekvent hjälpmedel. Han är författare till böckerna "Grabben i kuvösen bredvid" och "Ett cp-bra liv!" och en mycket driven och fängslande estradör både som komiker och föreläsare.

Samma kväll blir det releasefest på Klubb Manifest för Magnus Bodins nya skiva "Capri" som har ett liknande tema som Jonas. Det handlar om att möta sitt eget, inre Capri - om att hitta sin röst och möjlighet. Skivan till försäljning förstås och fest!

Dessutom spelar Bella&Gustav, två fd Rockmusikerlinjen-elever från Fryshuset, som gått vidare som kompositörer och artister och spelar finstämd singer/songwritermusik.

Som vanligt fri entré!

Plats: Underbara bar, Östgötagatan 33

Program/klockslag:
Bella&Gustav cirka 20.00
Jonas Helgesson - Stand up cirka 20.40
Magnus Bodin & band - Release för nya skivan "Capri"! cirka 21.30

Provlyssna:
www.myspace.com/gustavlofstrand
www.myspace.com/isabellazebraaugusta
www.jonashelgesson.se
www.myspace.com/magnusbodin

Klubb Manifest är ett samarbete mellan Fryshuskyrkan, Sensus studieförbund, Stockholms stift & Underbara bar