Sensus Studieförbund Stockholm-Gotland

Klubb Manifest – en växande rörelse!

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 16:23 CET

"Klubb Manifest – en scen för rättvisa" är en annorlunda klubb och sprakande kulturscen på Lilla hotellbaren vid Medborgarplatsen i Stockholm. Här samlas den brokiga publiken kring en viktig rättvisefråga och bjuds samtidigt på högkvalitativ livemusik och annan kultur.

Den 18 januari är temat ”Yes we can – tro på mångfald!”. Medverkar gör artisterna Bob Hansson, Tommie Sewón och Factory Brains.

Initiativet till klubben kommer från ungdomar på Fryshuset och Nacka Gymnasium. Målet är att allt från unga indiekids till gamla proggare tillsammans ska skaka liv i viljan till engagemang för viktiga rättvisefrågor - i den värld och tid vi lever - och samtidigt få en lustfylld och inspirerande kväll med nya möten och musik som vidgar perspektiven.

Artisterna som uppträder är en blandning av nya talanger och etablerade kända namn, varvat med spoken word och information av sakkunniga eldsjälar. Bakom arrangemanget står projektet Ung & Global, Fryshuset, Svenska Kyrkan, Sensus studieförbund och Scandic Malmen.

Lokal: Lilla hotellbaren, Scandic Malmen vid Medborgarplatsen. Åldersgräns: 18 år.

Tid: från kl 19.00

Kontakt/mer info: Tommie Sewón 070-7945084, Maria Kjellsdotter-Rydinger 070-3507110 tommiesewon@hotmail.com Maria.k.Rydinger@fryshuset.se.