Knakelibrak Produktion AB

Knakelibrak Produktion stärker bolaget med två nyckelpersoner

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2013 09:00 CEST

Knakelibrak Produktion fortsätter att expandera. Nu tar bolaget in ytterligare två medarbetare som kommer att stärka arbetet med liveproduktioner och marknadsföring. Knakelibrak Produktion är stolta över att välkomna Evelina Minberger, ny project manager för LIVE och Anna Lindgren, ny marketing manager.

2013 ser ut att bli Knakelibraks år. Det märks, inte minst på de senaste månadernas rekryteringar. Nu får teamet tillökning med ytterligare två personer och bolaget blir än starkare och kommer därmed att kunna producera och leverera events och produktioner med en allt högre fingertoppskänsla.

Evelina Minberger kommer närmast från bokvärlden, närmare bestämt Bonnier Group Agency. Där arbetade Evelina som Agent Associate och skötte bland annat försäljning av svenska författare på den internationella marknaden. Evelina var även marknads- och eventansvarig och har tidigare jobbat med projektledning och evenemang för flera av deras författare.

– Det här ska bli jätteroligt! Knakelibrak produktion är ett väl fungerande företag med ett starkt varumärke och mycket engagerade och kunniga medarbetare. Det är ingen överdrift att hävda att det händer mycket i underhållsbranschen just nu. Att fortsätta med expansionen av Knakelibrak produktion och därmed sträva efter att göra Sverige roligare kommer bli  en spännande del av arbetet, säger Evelina Minberger, ny project manager för LIVE.

Anna Lindgren har arbetat med marknadsföring på lite olika vis och inom flera olika företag de senaste 10 åren. Hon har erfarenhet från så väl stora koncerner som Bonnier till nystartade entreprenörsföretag som nu senast VinNet.se, vilket har gett henne en bred grund att stå på.

– Efter 2,5 år på mat- och vinsajten VinNet.se där jag varit med från start och byggt upp, så väl strukturen som medlemsbasen på 115 000 medlemmar, så känns det nu väldigt spännande att totalt byta bransch och istället inrikta mig på underhållning och artisteri, säger Anna Lindgren, ny marketing manager på Knakelibrak Produktion.

– Vi har haft en fantastisk start under 2013. I och med denna oerhört starka rekrytering visar vi att Knakelibrak Produktion är ett företag att räkna med inom underhållningsbranschen, säger Mårten Andersson, VD och grundare.

För mer information och för att boka intervju, kontakta:
Malin Ekblom, malin.ekblom@knakelibrak.se , 076-77 85 500

Om Knakelibrak Produktion
Knakelibrak Produktion AB, där nu även Knakelibrak Television ingår under André Linschootens ledning, ägs och drivs av nöjesentreprenören Mårten Andersson. Bolaget grundades 2002 och inom Knakelibrak Produktion ingår välkända varumärken som RAW comedy och Bokalive.se. Verksamheten består idag av TV-produktion, LIVE och artistmanagement. Knakelibrak är även promotor för större internationella artister som b.la. Eddie Izzard och Jerry Seinfeld.
För mer information besök http://www.knakelibrak.se