Lumesse AB

Knauf Insulation automatiserar rekryteringsprocessen med StepStones Solutions rekryteringsstöd

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 14:33 CET

StepStone Solutions, en globalt marknadsledande leverantör av lösningar för talent management och rekrytering, levererar ett komplett rekryteringsstöd för att hantera rekryteringsprocessen. Knauf Insulation har valt StepStone Solutions rekryteringsstöd för att förbättra företagets rekryteringsprocess genom effektivare kommunikation till kandidater och minskad administration. Knauf Insulation är ett snabbt växande företag och behöver vara före sina konkurrenter när det gäller att rekrytera de mest talangfulla personerna i sin bransch. StepStone Solutions rekryteringsstöd levereras som en Software-as-a-Service och kommer att stödja och effektivisera Knaufs rekryteringsprocess.

Lone Christiansen, Group HR Director, Knauf Insulation säger: “Innan vi införde StepStone Solutions rekryteringsstöd hanterade vi rekryteringsprocessen manuellt och det tog väldigt mycket tid. Vi söker ständigt efter fler medarbetare till olika avdelningar och med rekryteringsstödet från StepStone Solutions kan vi hantera rekryteringsprocessen mer professionellt och spar mycket tid. På vår hemsida erbjuder vi nu en fullständig översikt över lediga tjänster i de länder som vi är verksamma i och kan på så sätt nå medarbetare världen över.”

Knauf Insulation har över 30 års erfarenhet av isoleringsbranschen. Med nästan 5 000 medarbetare i över 35 länder och fler än 30 produktionsanläggningar är Knauf fortfarande en av de snabbast växande företagen i branschen. Knauf omsatte 2008 över €1.2 miljarder.

“Att Knauf Insulation väljer oss som leverantör visar på vår förmåga att kunna leverera lösningar till ett brett spektrum av branscher”, säger David Nouveau, VD för StepStone Solutions i Sverige. “StepStone Solutions rekryteringsstöd kommer att hjälpa Knauf att rekrytera de bästa talangerna i branschen och kommer att leverera en effektivare rekryteringsprocess.”

StepStone Solutions

StepStone Solutions levererar världsledande teknologi för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer. Våra globala mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management är webbaserade och tillgängliga på många olika språk. Med stöd av våra erfarna medarbetare kan lösningarna snabbt och tillförlitligt levereras världen över som en Software-as-a-Service eller en implementerad lösning hos kund för att snabbt ge avkastning på investeringen.

Över 1 600 organisationer i 50 länder använder StepStone Solutions mjukvarulösningar dagligen för att förbättra sitt resultat, bygga effektiva talangstrategier och hjälpa sina medarbetare att få mer effektiva, trivsamma och givande karriärer. StepStone Solutions har verksamhet i 16 länder och ca 550 anställda. Globala kunder är bl.a. Alibaba, Bank of China International, Carlson Wagonlit, France Telecom, Deloitte, Deutsche Telekom, Grupo Azucarero Mexico, Heineken, Huawei, Lufthansa, Kruger Products, PUMA och Virgin Atlantic.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
Nordic Marketing Manager
StepStone Solutions
070-85 93 025
kalle.richert@stepstonesolutions.com

För mer information: www.stepstonesolutions.com
Produktinformation: www.stepstonesolutions.com/solutions
Läs vår blogg på: www.stepstonesolutions.com/communitypost
Utvärdera din talent management-strategi: www.talentstrategyassessment.com
Läs vår senaste talent management-rapport www.stepstonesolutions.com/eiu