Know IT AB (publ.)

Know IT etablerar ny verksamhet

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2003 10:02 CET

Know IT förstärker sitt kunderbjudande genom att från den 1 januari 2004 skapa en ny enhet med konsulttjänster inom verksamhetsutveckling och inbyggda system. Åtta konsulter, med i genomsnitt 13 års erfarenhet av produktutveckling och verksamhetsutveckling, kommer att vara anställda i enheten från start.

Den nya enheten organiseras som ett dotterbolag med namnet Know IT Technowledge AB. Redan nu står det klart att enheten får uppdrag för Volvo Personvagnar och Ericsson Telecom. De marknads/branschsegment Know IT Technowledge inriktar sig på är Fordon, Telecom, Läkemedel, Energi och övrig industri.

– Vår ambition kommer att vara att i varje uppdrag utveckla våra kunders verksamhet med deras produkter i centrum, säger Tomas Sandén, ansvarig för den nya enheten.

– Genom förstärkningen i Göteborg fördjupar och breddar vi vårt erbjudande, främst för våra kunder i Göteborgsområdet. Våra nya medarbetare är alla mycket erfarna. På så sätt blir vi en ännu attraktivare leverantör, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT.

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 300 medarbetare representerade på ett tiotal orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

För mer information kontakta:
Patrik Syrén, informationschef Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller
Tomas Sandén, ansvarig för den nya enheten, tel 0730-74 66 39.