Know IT AB (publ.)

Know IT etablerar verksamhet i Västerås

Pressmeddelande   •  Sep 12, 2003 14:55 CEST

Know IT förstärker sin närvaro i Mälardalen genom att etablera verksamhet i Västerås. Från starten kommer elva konsulter med inriktning mot industriell IT att knytas till Västeråsverksamheten. De konsulter som nu knyts till den nya enheten har alla mer än tio års erfarenhet av uppdrag inom kraft-, automations- och tillverkande industri samt lång erfarenhet av teknikområden som Oracle och Microsoft . Västeråsenheten kommer att bedrivas i nära samverkan med Know IT:s verksamhet i Örebro som sedan tidigare har kunder i Västeråsområdet.

Etableringen är ett led i Know IT:s strategi att bedriva verksamhet i kundernas närområde. Know IT:s verksamhet i Västerås inriktas mot utveckling och implementation av systemlösningar för stöd och effektivisering av industriprocesser hos större industriföretag.

– Vi har kunder bland stålföretag och energiföretag och ser ytterligare möjligheter till uppdrag säger Bengt Frösdal ansvarig för Know IT:s verksamhet i Mälardalen.

– Genom etableringen i Västerås stärker vi vår närvaro i hela Mälardalen. Vi förstärker också vårt erbjudande med konsulter som har hög teknisk kompetens och stor verksamhetserfarenhet. Vi blir på så sätt mer attraktiva som leverantör, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT.

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 300 medarbetare representerade på ett tiotal orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

För mer information kontakta:
Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30
Anders Nilsson, koncernchef Know IT AB (publ), 08-700 66 00.