Know IT AB (publ.)

Know IT expanderar verksamheten i Göteborg

Pressmeddelande   •  Sep 04, 2003 15:22 CEST

Know IT SAS Software Solutions stärker sitt konsulterbjudande inom SAS Software ytterligare genom att etablera en ny enhet i Göteborg. Den nya enheten kommer också att täcka Skåne-regionen. Från starten kommer tre konsulter att vara knutna till enheten. Know IT får därmed ett 30-tal dedikerade konsulter inom SAS Software, vilket gör Know IT till Sveriges ledande oberoende konsultbolag inom området. Nyligen etablerade Know IT ett nytt företag i Oslo som helt fokuserar på SAS Software.

Den nya enheten blir partner till SAS Institutes kontor i Göteborg och fokuserar på marknadssegmenten industri, Telekom, läkemedel och offentlig sektor. Det finns en stor potential för SAS Software bland de stora och medelstora bolagen inom dessa segment. Ett första kundkontrakt har redan tecknats med Swedish Match i Göteborgsområdet.

Vi ser en stor potential med att stärka vår lokala närvaro med SAS- konsulter. Det ligger också helt i linje med vår strategi att verka i våra kunders närhet. Att vi dessutom omgående fått uppdrag för Swedish Match i Göteborg bekräftar att vår satsning på lokal SAS-kompetens är rätt, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT.

Vi är mycket glada över Know IT:s etablering i Göteborg. Know IT är en stark SAS Institute-partner med lång erfarenhet och tillsammans har vi många lyckade gemensamma projekt. Vi ser nu en ökad efterfrågan på vår teknik och våra lösningar där Know IT:s närvaro kommer öka nyttan för våra nya och gamla kunder i regionen, säger Patric Hellgren, Partner Manager SAS Institute AB.

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar
som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 300 medarbetare representerade på ett tiotal orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

För mer information kontakta:
Patrik Syrén, informationsdirektör, Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 eller Johan Langgren, vd Know IT Software Solutions, 08-7006600 eller 0730-746777