Know IT AB (publ.)

Know IT förstärker i Öresundsregionen

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 15:10 CEST

Know IT stärker sitt erbjudande i Öresundsregionen genom att förvärva IT-konsultbolaget HiBC Systemutveckling med 23 medarbetare. HiBC erbjuder tjänster främst inom projektledning, systemutveckling och test.

- HiBC, med kunder bland annat i Danmark, utökar vår befintliga verksamhet i Öresundsregionen. Dessutom har HiBC:s medarbetare kompetenser som kompletterar oss på ett bra sätt, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT.

- Att få bli en del av Know IT känns mycket spännande. Vi har en samstämmighet i våra inriktningar och kompletterar varandra på kundsidan. Vi har också tidigare erfarenhet av att arbeta tillsammans i projekt, så det här känns som en naturlig och bra utveckling för HiBC, säger Roger Sorsa, vd och grundare av HiBC Systemutveckling AB.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30
Anders Nilsson, vd och koncernchef, Know IT AB, 08-700 66 00

Know IT AB (publ) är ett IT-konsultbolag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar tjänster inom verksamhetsutveckling, systemutveckling och applikationsförvaltning. Know IT etablerades 1990 och har idag cirka 1200 medarbetare representerade på 21 orter i Sverige och i Oslo och Arendal i Norge, i Tallinn i Estland och i Beijing i Kina. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se