Know IT AB (publ.)

Know IT fullföljer övertagande av verksamhet i Ronneby

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2006 09:07 CET

Know IT Create fullföljer övertagandet av Telecas verksamhet i Ronneby. Förvärvet innebär att Know IT tar över 25 konsulter med befintliga uppdrag. Verksamheten konsolideras från den 1 november 2006 i Know IT:s resultaträkning.

I samband med att Know IT Create blir huvudman för verksamheten tecknas ett ramavtal med Teleca. Totalt har Teleca lagt beställningar om fem miljoner kronor hos Know IT under den kommande sexmånadersperioden. Know IT:s målsättning är att skapa ett outsourcing-center i Ronneby för telekom-marknaden
– Verksamheten i Ronneby är helt i linje med vår satsning på Symbian-kompetens och systemutveckling av inbyggda system. Vi har fått väldigt positiva reaktioner från våra befintliga kunder inom telekom-branschen, säger Mikael Kretz, vd för Know IT Create.

Know IT AB (publ) är ett IT-konsultbolag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 700 medarbetare representerade på 16 orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

Anders Nilsson, koncernchef och vd, Know IT AB (publ), 08-700 66 00
eller
Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30