Let Us AB

IT företaget Knowit satsar på personalen i höst med Let Us Conciergebyrå

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 08:16 CEST

Konsten att attrahera, motivera och behålla personal blir allt viktigare på varje företag där kvaliteten på medarbetaren är viktigaste faktorn för framgång.

Ikväll går personalgruppen Digital Communications på Knowit in i telefonkiosken och omvandlas till superhjältar under deras teambuilding kväll anordnad av Let Us Conciergebyrå. De har under kvällen i uppgift att lösa ett Crime Mystery där superhjältarna står i fokus.

Let Us kommer under hösten leverera personaluppskattning i form av temafrukostar, after works och teambuilding aktiviteter till Knowits personal, då IT företaget insett värdet av en väl sammansvetsad personalgrupp.

”Om du vill driva ditt företag med de mest talangfulla, engagerade och motiverade medarbetarna är det viktigt att ditt företag har stort attraktionsvärde”, förklarar Linnéa Åsbrink, VD för Let Us Conciergebyrå.

”Det är inte medarbetarna som är ett företags viktigaste tillgång utan de rätta medarbetarna med rätt kompetens, inställning och engagemang”, fortsätter Linnéa.

Crime Mystery kvällen, som utspelar sig på den palestinska restaurangen Silvis i Göteborg, är den första av en rad olika aktiviteter, och alla de 58 medlemmarna ur personalgruppen är mycket förväntansfulla.

”Vanligtvis är vi bara 30-35 personer på våra aktiviteter men kombinationen utsökt mat, underhållning och superhjältar var det ingen som kunde motstå”, berättar Jonas Hedlund, medlem i Knowits festkommitté.

”Vem drömmer inte om att bära tajta trikåer och rädda världen för en kväll liksom”, fortsätter Jonas.

Let Us verksamhetsidé är att skapa en attraktiv arbetsplats och en god företagskultur genom att passa upp på uppdragsgivare och genomföra jobb som tillkommit utöver de vanliga arbetsuppgifterna, stora som små.

”Våra conciergetjänster sätter guldkant på vardagen, frigör tid och skapar fokus, och vi strävar alltid efter att skapa en WOW-effekt”, säger Linnéa.

Let Us AB grundades hösten 2011 av entreprenörerna Mathilda Runstedt, Amalia Svanberg Rogers och Linnéa Åsbrink. De har sedan dess levererat nyskapande servicetjänster till företag såsom My News Desk, Let’s Deal, Sogeti och Handels Alumniförening och därigenom introducerat conciergekonceptet i Göteborg.

För att läsa mer om Let Us conciergebyrå, gå in på www.letus.se.

Kontaktpersoner:

Maria Lundkvist, PR- & Kommunikationsansvarig, 0763-058 266, maria.lundkvist@letus.se

Linnéa Åsbrink, VD Let Us Conciergebyrå, 0703-708 231, linnea@letus.se