Knutby Filadelfia

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2009 09:39 CEST

Knutby Filadelfia vill härmed meddela att Åsa M Waldau på egen begäran avslutar sin tjänst som pastor i församlingen efter 16 års anställning, men kommer att fortsätta vara medlem.

Det har varit rika år där Åsa har varit till stor inspiration och vägledning, och haft en oerhörd betydelse för församlingens utveckling - både för medlemmar privat och för församlingens verksamhet. Detta inte minst under de svåra händelserna som drabbade församlingen under 2004. Trots att Åsa själv var en av de mest drabbade så hjälpte hon församlingen att klara den svåra krissituationen. Församlingens medlemmar hade aldrig mått så bra som de gör idag, om det inte vore för Åsas kärlek och omsorg.

Det är en stor sorg för Knutby Filadelfias medlemmar att Åsa M Waldau säger upp sig, men församlingen har både förståelse och respekt för Åsas beslut. Församlingen ser med spänning fram emot vad Åsa kommeratt göra i fortsättningen och önskar henne allt gott.

Knutby Filadelfia genom församlingens styrelse 091009