EPLAN Software & Service AB

Kockums väljer EPLAN som leverantör

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 14:39 CEST

Kockums AB, en del av ThyssenKrupp Marine Systems har efter en noggrann utvärdering valt EPLAN Software & Service AB som leverantör av en komplett mjukvarubaserad lösning för elkonstruktion av produkter och system.

De interna processerna för nykonstruktioner och uppgraderingar av ubåtar samt ytfartyg kommer att effektiviseras, samtidigt som merparten av den elektriska dokumentationen kommer att genereras per automatik tack vare marknadens modernaste konstruktionslösning från EPLAN. På så vis kan Kockums AB utnyttja sina resurser på ett optimalt sätt.

Den nya lösningen kommer att användas på avdelningar för kraft- och konstrollsystem i Malmö samt Karlskrona vilket direkt kommer skapa synergieffekter tack vare en gemensam IT-miljö.

Fler företag än någonsin tidigare har valt att förändra sina arbetsmetoder och tagit ett viktigt steg i en värld som rör sig allt snabbare. På EPLAN Software & Service AB har vi utvecklat innovativa konstruktionslösningar med marknadsledande produkter och tjänster för industrin i 25 år. Vill du veta hur? Läs mer på www.eplan.se. EPLAN Software & Service AB är ett dotterbolag till tyska EPLAN som i sin tur ingår i Friedhelm L O H Group.