Kodamera AB

Kodamera återigen nominerat i Årets byrå-tävling

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2020 08:59 CET

Totalt är 81 olika byråer, uppdelade i flera olika kategorier och omsättningsnivåer, med och tävlar om de priser som delas ut på Berns i Stockholm den 20 februari.

Tävlingen utgår från studien Årets byrå Sverige, där marknads- och kommunikationschefer fått svara på 45 frågor om sina byråer. Dessa har bland annat berört kreativitet, strategisk kompetens, digital förmåga och engagemang.

I Kodameras fall har tiotalet kunder svarat på den omfattande enkäten. Resultatet var så positivt att man är en av nio byråer som gör upp om pokal och prestige i klassen “Digital 7-25 MKR”.
– Vi är såklart jätteglada över att ha blivit nominerade, säger Jonas Sahlin.

Han tror att de fina omdömena framförallt beror på bra samarbeten.
– Det är viktigt att man har en tillit och ömsesidig förståelse för varandra. Det är transparensen och en tydlig kommunikation – att vi alltid har med kunden i allt vi gör – som bygger upp den tilliten och gör att det finns ett förtroende åt båda håll. Jag tror att det är mycket det som bygger samarbetet. Sedan är såklart även resultatet viktigt, men förutsättningarna att nå en bra slutprodukt förbättras också av kontinuerlig dialog.

Hos Kodamera är ambitionen helt enkelt att bygga starka och varaktiga relationer.
– Vi pratar mycket om det och alla i teamet har dessutom någon form av kundkontakt, vilket inte sträcker sig till enbart möten. Det är en medveten strategi från vår sida, säger Jonas.

Hur mycket hade det betytt att bli Årets byrå?

– Det är klart att det hade haft betydelse, samtidigt som jag inte har allt för stora förhoppningar. Det är nio byråer med i den här kategorin, och alla har jag stor respekt för, så det är ju tufft. Vi får hålla tummarna!

Fakta om Kodamera

Vi är en webbyrå i Göteborg som tar helhetsansvar för våra kunders digitala närvaro. Sedan 2003 har vi levererat webbplatser och andra digitala lösningar åt både små och stora kunder. Vi är ett lag webbentusiaster som med ledstjärnorna effektstyrning, öppen källkod, primärt Drupal och Laravel, samt ett agilt arbetssätt tar oss an analys, strategi, design, utveckling och förvaltning av webben med sann glädje och stort engagemang.

Vi jobbar som allra bäst när vi får skapa värde åt organisationer som lägger stor vikt vid sina digitala produkter och tjänster. Våra kunder står med fötterna på jorden, tror på nära och långsiktiga relationer och har fokus på att göra bra saker och skapa nytta.

Mer om Kodamera på Kodamera.seFacebookTwitter och LinkedIn.