Thermoprodukter AB

Kök för enklare matlagning

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 16:32 CET

Cookmate spritkök är ytterligare en produkt i Thermoprodukter:s starka sortiment av pentryutrustning. Thermoprodukter förser idag de flesta båtbyggare och marinhandlare med spisar och kök från Eno och Force 10. De är mestadels gasoldrivna, men även en del produkter som drivs via 230V. Ett bra alternativ för de som inte har någon bra plats för gasolflaskan, inte vill göra en gasolinstallation, eller helt enkelt inte vill ha gas ombord är att använda ett enklare spritkök. Cookmate tillverkas i rostfritt stål och levereras som 1- eller 2-lågigt, fristående eller för inbyggnad. Köken för inbyggnad levereras med skärbräda i bambu. Som tillbehör till de fristående köken finns balansupphängning och kastrullhållare. Samtliga kök är enkla att rengöra då gallret är lätt att demontera. Brännarna regleras steglöst upp till 2kW, vilket gör det möjligt att koka en liter vatten på ca 8 minuter. Bränslebehållarna på 1,2 liter ger en brinntid på max effekt på ca 4,5 timmar. Dimensioner: 1-lågigt fristående: B240, H137, D260mm 2-lågigt fristående: B464, H137, D260mm 1-lågigt infällt, inb.mått: B345, H140, D325mm 2-lågigt infällt, inb.mått: B521, H140, D310mm För ytterligare information, besök oss gärna i våra montrar under båtmässorna i Göteborg (monternr F03:11) och Stockholm (monternr C16:12). Eller kontakta: För ytterligare information kontakta: Thermoprodukter AB Tfn: 0480-425885 Mail: info@isotherm.se Hemsida: www.isotherm.se

Thermoprodukter AB är baserat i Kalmar och har mer än 25 år i marinbranschen.
Från start var inriktningen enbart tillverkning och försäljning av kylskåp och kylaggregat till
fritidsbåtar. Denna inriktning finns kvar, men har breddats med distribution och service av ett flertal verumärken med inriktning mot komfort ombord. Idag representerar Thermoprodukter idel starka varumärken, alla marknadsledande inom sin gren och med gott renomme bland dess användare; Isotherm kyla, Isotemp varmvatten, Eberspächer värme, Eno/Force 10 spisar, Naps solcellspaneler, Oceanair gardiner/myggnät och Cookmate spritkök.
Fyra stora bitar i företagets grund är engagemang, servicenivå, kunskap och snabba leveranser