Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Köpskydd gör det ännu säkrare att handla kontorsmaterial hos Kontorsmagasinet.se

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2011 13:26 CET

Kontorsmagasinet är i dag stolta över att kunna meddela att vi som en av Sveriges första återförsäljare av kontorsmaterial har blivit certifierade enligt Pricerunners nya trygghetssatsning Köpskydd. Införandet av Köpskydd är en del av Kontorsmagasinets satsning mot att bli Sveriges ledande återförsäljare av kontorsmaterial på nätet.

Kontorsmagasinets motto är "Bra priser, snabbt och enkelt", en viktig del av enkelheten är att kunden ska känna sig trygg vid köpet. Trygghet kan naturligtvis uppnås på många olika sätt, men olika typer av certifieringar är en väg som Kontorsmagasinet valt att gå.

- Att kunder ska känna sig trygga när det de handlar kontorsmaterial av oss är en självklarthet. Vi har länge jobbat med generösa köp- och reklamationsvillkor och den här typen av certifikat är ett bevis på att vi jobbar på rätt sätt. Men givetvis handlar det i slutändan om att möta de krav som våra kunder ställer på oss som leverantör av kontorsmaterial, säger Kontorsmagasinets VD Hans Edlund.

Pricerunners Köpskydd är ett nyligen introducerat konsumentköpskydd som innebär att kunder har möjlighet att utan kostnad försäkra sin beställning mot eventuella problem som skulle kunna uppstå med transporten och som inte täcks av ordinarie konsumentköplagar. Fullständiga villkor hittas här.

För mer information, kontakta:
Hans Edlund, VD
Telefon: +46 (0)70 863 21 16
E-post: hans.edlund@kontorsmagasinet.se
Webb: http://www.kontorsmagasinet.se

Om Kontorsmagasinet
Kontorsmagasinet säljer kontorsmaterial online till företag, föreningar och privatpersoner i Sverige. Vårt mål är att vara Sveriges ledande återförsäljare av kontorsvaror, detta genom att erbjuda ett brett sortiment, låga priser samt ett enkelt sätt att handla. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Kommendörsgatan 30 i Stockholm.