MaskinExpo Sweden AB

Kokosnötens fibrer renar avloppet

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2019 22:52 CEST

Vad har kokosnötter med avloppsrening att göra? Det vet Premier Tech Aqua, som nu gör sin världspatenterade metod tillgänglig även på den svenka marknaden. Företaget presenterar sina lösningar på årets MaskinExpo, den 23–25 maj.

Enligt Premier Tech Aqua ger användning av kokosnötsfibrer för efterpolering av avloppsvatten ett unikt tillbakaförande av vatten till naturen.

"Ecoflo Protection Filter skyddar våra vattenresurser och skyddar också vår närmiljö samt tillför hygieniska egenskaper. Det enda organiska filtermaterialet som används i stor utsträckning för avloppsvatten och som dessutom binder koldioxid", uppger företaget.

För mer information, kontakta:
Premier Tech Aqua
ptad-sverige@premiertech.com

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se