Svenska Bussbranschens Riksförbund

Kollektivtrafiken gynnar alla – men vem bryr sig?

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2004 09:04 CEST

Under årets Almedalsvecka i Visby bjuder kollektivtrafikens branschorganisationer – Branschnätverket Buss & Samhälle, Svenska Bussbranschens Riksförbund (BR), Svenska Lokaltrafikföreningen (SLTF) samt Branschföreningen Tågoperatörerna – gemensamt in till ett seminarium med en paneldebatt fredagen den 9 juli kl 10-12, Högskolan, Gotland.

Vi kommer att presentera resultaten från en ny Sifo-undersökning och från senaste Kollektivtrafikbarometern och berätta om vad ”Svensson” tycker om bland annat satsningar på kollektivtrafik och om detta skiljer sig från vad våra folkvalda anser. I panel-debatten kommer riksdagsledamöter att ställas mot väggen och få svara på om deras vackra ord om kollektivtrafiken bara är en läpparnas bekännelse.

I paneldebatten medverkar riksdagsledamöterna Karin Svensson Smith (v), Jan-Evert Rådh-ström (m), Kerstin Engle (s), Runar Patriksson (fp) samt Stockholms trafiklandstingsråd Anna Berger Kettner. Moderator är statsvetaren Stig-Björn Ljunggren.

Var? Högskolan i Visby, lokal B51 (aulan), 5 trappor
När? Fredagen den 9 juli kl 10-12 – ingen föranmälan behövs
Frågor? Kontakta Christer Lindblad, tel 070-648 55 99.

Välkommen!

Christer Lindblad, projektledare, Branschnätverket Buss & Samhälle