Svenska Ljusgrossisten

Kom Hotell väljer Lumipanel Round från Svenska Ljusgrossisten

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 13:04 CEST

Kom Hotell är beläget i centrala Stockholm och har förutom 143 rum även en stor konferensanläggning.Kom hotell i Stockholm arbetar löpande med att energieffektivisera av sina lokaler och hotellrum och valet föll på Lumipanel Round som är en extremt tunn LED-armatur framtagen av belysningstillverkaren Havells-Sylvania.

Olle Molin, Fastighetschef Kom Hotell: - Vårt problem var att hitta en armatur som kunde monteras i undertaksplattorna trots att kabelstegar och sprinklerrör låg tätt bakom undertaket, tidigare har vi fått montera downlights där vi fått plats vilket inte alltid varit den optimala placeringen.Vi bad Jan Svannäs på Svenska Ljusgrossisten att titta på problemet och han presenterade en lösning som passade oss, vi minskar energiförbrukningen med 45% och får kraftigt minskade kostnader för underhåll.

Jan Svannäs, Svenska Ljusgrossisten:- Från min sida var valet enkelt, Lumipanel Round var den enda armatur som kunde uppfylla kundens krav på ljuskvalitet, låg bygghöjd och snabb ROI. Lumipanel Round har tidigare visat sig vara en produkt som är användbar i många miljöer inte bara på grund av den låga bygghöjden utan även tack vare den moderna designen, det höga ljusutbytet och den höga ljuskvaliteten.

Lumipanel Round LED Tillverkas av Sylvania / Lumiance är 15mm. tjock och finns I fyra storlekar, 6W – 20W.
Lumipanel Round har ett ljusutbyte på 59 lumen per Watt.
För mer information, kontaktaJan Svannäs, Svenska LjusgrossistenTelefon: 08-684 297 99www.svenskaljusgrossisten.se
För mer information om Lumipanel: http://www.svenskaljusgrossisten.se/product_info.php/lumipanel-round-p-1212

Kategorisering
Ämnen:Fastigheter, fastighetsförvaltning, hotell
Tags:belysning, ljuskällor, ljussättning, ljusarkitektur, energieffektivisering

Svenska Ljusgrossisten är Sveriges snabbast växande grossist av marknadsledande ljustillverkaren Sylvania - hos oss hittar du ljuskällor och belysning till marknadens absolut bästa priser. Från proffs till proffs. Läs mer på vår hemsida!