Petré Event & PR AB

Kom till Stadion den 7 juni kl. 12 och upplev något helt nytt!

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 12:24 CEST

Nu har du chansen att se sporten du förmodligen bara sett på TV, om ens det.

Världens mest exklusiva sport kommer till gamla anrika olympiastadion, Stockholms Stadion, lördag den 7 juni 2014. En av världens mest kända arenor kommer att fyllas med polo! Stockholm Polo Cup kommer att starta med en spektakulär parad som kommer att gå genom centrala Stockholm fram till Stadion. Alla hästar och spelare kommer att delta tillsammans med bland andra vår Kungliga Beridna Högvakt. Tre internationella lag och ett svenskt kommer att tävla under dagen. Nivån på spelarna är den högsta som vi någonsin sett på svensk mark. De tre internationella pololagen spelar med en betydligt högre handicapnivå (hcp) än vad som tidigare förekommit i Sverige och i dessa lag ingår flera internationellt erkänt duktiga spelare. Det svenska pololaget som deltar kommer från Stockholm Polo Club.

Kom till Stadion den 7 juni kl. 12 och upplev något helt nytt! Biljetterna, som kostar 105 kronor för vuxna och gratis för barn under 16 år, köper du på Ticnet. Du kan också köpa biljetterna på Stadion men då riskerar du att få en sämre plats än om du bokar så fort som möjligt. Observera att inga kontanter hanteras på Stadion, dvs. biljetterna kan endast betalas med kort.

Läs mer på www.stockholmpolocup.se

Kontakta oss gärna om du vill veta mer om vår stolta satsning:
Allmänna frågor:
Gunnar Werner, tel. 070 – 567 07 60, gunnar@stockholmpolocup.se
Knut Rosensvärd, tel. 070-742 27 53, knut@stockholmpolocup.se

Sportslig arrangör är Stockholm Polo Club
Kontakta gärna Per Jacobsson kring frågor som rör det sportliga.
Tel. 0735-303777, perjacobsson@celvic.se

Internationell polo: Uwe Zimmermann, tel. +41 79 130 31 31 uwe.zimmermann@stygerpartner.ch

Petré Event & PR AB arbetar med event, galor och produktlanseringar. Vi sätter guldkanten på tillvaron!