Digital Vision AB

Kommande ledningsförändringar i Digital Vision AB (publ)

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2004 09:04 CEST

Digital Vision AB meddelar i dag att Bengt Broman kommer att lämna sin post som VD för företaget. Han lämnar sitt uppdrag vid årsskiftet för att börja som VD och koncernchef för Teracom AB. Bengt Broman kommer att fortsätta sitt uppdrag som ordinarie styrelseledamot i Digital Vision AB. Han kommer också att behålla sitt ägande i bolaget.

”Arbetet på Digital Vision har varit kort, intensivt och fantastiskt intressant. Vi har på kort tid genomfört en finansiell rekonstruktion, genomfört organisationsförändringar och fokuserat produktutvecklingen på konkurrenskraftiga produkter. Produkternas bärkraft fick vi bekräftat på IBC mässan i Amsterdam i september vilket har lett till väsentligt fler marknadsaktiviteter och kundkontakter än tidigare i år. Digital Vision betraktas nu igen som ett av de främsta bolagen inom sin bransch. Anledningen till att jag kommer att lämna Digital Vision är att jag har fått ett erbjudande som jag inte kan tacka nej till. I och med mitt styrelseuppdrag kommer jag ändå att kunna fortsätta medverka till en framgångsrik utveckling för Digital Vision samt aktivt kunna stötta den tillträdande VD’n”, säger Bengt Broman.

Rekrytering av en ny verkställande direktör pågår.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Lars Taflin, styrelseordförande, tele: 08-546 182 12,
Bengt Broman, VD, mobil: 070-570 10 30, fax: 08-546 182 09
Digital Vision AB (publ), org.nr. 556319-4041, Solna Strandväg 98, SE-171 54 SOLNA
Hemsida: www.digitalvision.se

Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV:
- Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD
- Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät
Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.